Šta je novo?

Beogradske reke - rečni saobraćaj

U oba pravca treba da koristi pristaništa na obe obale, naravno. A npr. autobus staje na pelji kod Pančevakog mosta u Krnjači, a pristanište, bar privremeno da bude dole kod šljunkare, 5 min hoda, za toliko nikome noge nece da otpadnu. Ne da bude trajno rešenje, ali ako se kao takvo bude koristilo, kao sa još boljim prilazom hoće sigurno. I tek onda raditi da mu autobus bliže staje, da bude povezano,...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867030#p867030:2o18j6q7 je napisao(la):
Blade » Нед Јул 25, 2021 6:59 am[/url]":2o18j6q7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866865#p866865:2o18j6q7 je napisao(la):
Дошљак » Sub Jul 24, 2021 7:58 am[/url]":2o18j6q7]Тешко би то пристаниште имало путника, стајалишта аутобуса су удаљена око 400 метара, а у близини нема пуно стамбених објеката, ту је Саобраћајна школа и једна слепа улица са стамбеним кућама, а са друге стране су нека неугледна складишта.

Tu se sa stanicom 85-ice ukršta, koja i nije toliko daleko. Kao ni okretnica 17-ice i 88-ice. Samo da se uradi valjan prilaz.

Ja sam za varijantu da se sve iskoristi, što se tiče javnog saobracaja...Autobusi, trolejbusi, tramvaji, hidrogliseri, godnola, metro,...Sve što može. Ljudima mora da se ponudi izbor, ako hocemo manje saobracajne guzve na ulicama. Treba da se ljudi nateraju da ne koriste automobile, nego da u necemu vide alternativnije prevozno sredstvo.

Ništa nije udobno kao lični automobil - nemoj da se lažemo. Ali, ako meni treba uz bravure koje u saobracaju izvodim, sat vremena da nedge stignem, od Krnjače do Smedereva recimo. A hidrogliserom ce manje da me kosta finansijski, a vremenski skoro isto...Pritom nema saobracajnog stresa i razmišljanja o automobilu, nego cu da sednem i da odremam tih sat vremena, citam novine, slušam muziku,...Zna se šta cu izabrati između ta dva.

Iz početka bi ovo bilo baš korišćeno, posebno ako bi bila pristupačna cena karte, dok ljudi ne izgustiraju, jer je novo i veliki broj bi želeo da vidi kako izgleda...Zato neka stajališta gde bi trebalo puno da se ulozi ne treba odmah ni praviti, nego da se počne sa onim gde skoro ne treba ništa, pa ako zaživi, povećati stajališta.
Људи који иду са 85 и 17 код моста обично иду у другом правцу. За Земун је кеј једино реално место за пристаниште. Слажем се да треба пружити све могуће опције, али треба и реално посматрати локације и токове путника на њима.
 
... Ja sam za varijantu da se sve iskoristi, što se tiče javnog saobracaja...Autobusi, trolejbusi, tramvaji, hidrogliseri, gondnola
metro...
Pa gotovo da svi i jesu za to ... :)

Nego me interesuje jesi li imao camac ili dr. plovilo na ovim naßim , Bg vodama ?

Cini mi se po pisanju , da baß i nisi usao u srz vodenog transporta.
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866837#p866837:oxljnzmw je napisao(la):
Blade » 23 Jul 2021 10:50 pm[/url]":oxljnzmw]Beograd ima dosta plovnog puta, tako da dva linije hidroglisera ne bi bile loše rešenje. Pa po 4 da kruze na svakoj, na ovoj dunavskoj moze i 6, pošto bi bila osetno duža. Da budi i malo proširene čak van teritorije BG. Da se svuda na rekama naprave prilazi.

Linija 1 (Dunavska): Novi Banovci - Zemun(13. Maj) - Zemun ( Most Mihajla Pupina) - Borča (Crvenka) - Zemun (Kej Oslobođenja) - Lido (leti) - SC M.G.Muškatirović - Viline Vode - Pančevački most (Krnjača) - Ada Huja - Višnjica - Bela Stena - Pančevo - Vinča - Ritopek - Grocka - Seone - Smederevo.

Linija 2 (Savska): Obrenovac - Barič - Umka - Ostružnica - Makiš - Ada Ciganilja - Savski Kej 1 - Savski Kej 2 - Most na Adi - Beograd na vodi - Brankov most - Kalemegdan - S.C. M.G.Muškatirović - Lido(leti) - Kej Oslobođenja.
Хидроглисере заборавите - прескупи су за коришћење (скупо гориво није њихов друг), уз ипак скромну брзину. Друго, до Гроцке нпр. Дунав поприлично меандрира ("скреће улево па удесно"), те би се путовање одужило толико да би брод имао укупно 2 путника на дан. Ипак је експресни аутобус новим путем преко Заклопаче много боље решење - само да га уведу - па нек се и заглави у гужви. А за Београд и околину генерално - воз. Пруга за Панчево је за 120 км на сат, не знам зашто бисмо возили људе глисером 60, за петпут више пара по путнику.

У међувремену, електрични погон можда да нову шанску брзим пловилима: https://candela.com/public-transport/

Али би до Гроцке свакако брже стигао неки будући електрични хеликоптер. И на томе се увелико ради. Биће занимљиво.
 
вода је врло интересантна ствар, најчуднија супстанца у универзуму, а што се тиче транспорта, најјефтинији вид превоза је спорим бродовима по води, а најскупљи, скупљи и од авиона, је превоз брзим глисерима по води

при малим брзинама вода не пружа никакав отпор, при великим пружа отпор готово као кроз песак да се иде, тако да хидроглисер никада не може бити исплатив, али спор превоз са обале на обалу би могао мало јаче да заживи, на пример од ушћа до калиша, тренутно мора много да се иде пешке до аутобуса па преко бранковог па опет пешачење, а овако би туристима а и нама локалцима ако је цена коректна пут био далеко лакши
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867457#p867457:2oxlcq0r je napisao(la):
nekianonimnilik » Mon Jul 26, 2021 11:28 pm[/url]":2oxlcq0r]на пример од ушћа до калиша, тренутно мора много да се иде пешке до аутобуса па преко бранковог па опет пешачење, а овако би туристима а и нама локалцима ако је цена коректна пут био далеко лакши
Zato se i radi gondola
:kafa:
 
Да су хидроглисери, град би додавао 30$.

Не треба нама скупо зезање у јавном превозу.
 
Био је фин бродски превоз од Бранковог моста до савских блокова и Аде али се подразумевало плаћање карте, што је у доба ниског стандарда и масовног шверца луксуз..
 
Po Seni i dr. rekama po odavno plove brodovi restorani .....
Kod nas zacemetiraju ih uz kej ....
tako nema troška goriva kapetana , kormiara. i dr.
A to je profit još veci... taman da namire i ne osete nakačeme provizijaše... Plovecih gotovo da nema osim na mastiljavim sumljivim dozvolma

To što se uništava struktura keja (bile ovde fotke rušenja stubova klupica) i uplicava itj zamulava obalni deo korita .... Nije ni bitno
Čak i kad premeste po neki ogroman talog mulja i fekalija iz tih dugo privezanih plovila niko i ne sanira( vidi predhodno mesto Kolosa)
Više ima slova u azbuci nego plovila Bg flota te ne isplati mi se ni slova trošiti o njoj i nj. jadnom stanju.
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867211#p867211:2yi1pzr9 je napisao(la):
boca-ica » Pon Jul 26, 2021 11:03 am[/url]":2yi1pzr9]
... Ja sam za varijantu da se sve iskoristi, što se tiče javnog saobracaja...Autobusi, trolejbusi, tramvaji, hidrogliseri, gondnola
metro...
Pa gotovo da svi i jesu za to ... :)

Nego me interesuje jesi li imao camac ili dr. plovilo na ovim naßim , Bg vodama ?

Cini mi se po pisanju , da baß i nisi usao u srz vodenog transporta.
:sesir:

Nije da nisam nikada plovio, ali nemam nekog velikog iskustva. Nisam ni napisao da pričam iz ugla profesionalca i iskusnog, pa me razumi, ako sam nesto prevideo...

Javni prevoz vodom mi deluje lepo i interesantno...Pa ako ekonomski, vremenski i na sve ostale načine može tu da se implementira javni prevoz, ja bi voleo. Ako je skuplja pita od tepsije, koliko god da je lepo, nije pametno. Jer naš Beograd nema luksuz da placa promašene projekte, ni u kom smislu.
 
Ma OK ,
Ako baš nema iz tvog društva neki ,,camdjija,, kad budes bio na keju pridji bilo kojem, niko od njih nece te odbiti i dobices odgovor ma sta pitao vezano za reku pa i sam recni saobracaj
Iznenadices se nj. dobro namernosti pa cak jasnijih i jednostavnih odgovora
daleko boljih i razumljivijih od mnogih ,,strucnih,, lica.
Samo pazi postoji razlika izmedju jahte i çamca u poznavanju materije :)
:sesir:
 
https://www.b92.net/lokal/beograd/drustvo-uskoro-javni-prevoz-na-rekama-1914193

"Ускоро јавни превоз на рекама"

На данашњој седници Скупштине града Београда биће донета одлука о Одлука о јавном превозу путника у линијској пловидби на територији града чиме се отвара могућност да град на рекама успостави јавни превоз од Гроцке до Обреновца, рекао је заменик градоначелника Горан Весић гостујући у јутарњем програму ТВ Хепи.
Он је прецизирао да се одлуком уређују услови за обављање јавног превоза бродовима, обавезе превозника и путника, обим и квалитет услуга, као и ко је дужан да обавља контролу.

"Одлука предвиђа да бродске линије могу бити за линијску пловидбу, али и туристичко-кружне линије. Редован превоз бродовима обављаће се од 6 до 22 сата осим у данима када пловидба није могућа због времеских услова. Линије се утврђују у складу са потребама становништва и одређују планом линија, а региструју се у Секретаријату за јавни превоз уз претходно одобрење Лучке капетаније. Путник неће моћи да уђе у возило без претплатне или неке друге карте за јавни превоз јер ће се валидација карата вршити на пристаништима и без ње неће бити дозвољен улазак на брод", рекао је Весић, пренео је Беоинфо.
Како је појаснио, одлука предвиђа да су возари дужни да својом пловидбом не угрожавају путнике, да се старају о одржавању реда у пловилу и придржавају наредби Лучке капетаније. Да буду у радним оделима, с тим да горњи део има утисниту ознаку пословног имена. Возар неће дозволити да на брод уђе путник под утицајем алкохола, оболели од заразне болести, дете млађе од шест година без пратиоца и путник без карте. У случају квара пловила, превозник мора да ангажује друго у року од два сата.

Путници који се укрцавају на брод дужни су да имају валидирану карту за јавни превоз, а са собом могу унети ручни пртљаг, дечја колица, инвалидска колица, бицикл и пса или мачку.

"Београд је град на две међународне пловне реке са скоро сто километара речних обала. Невероватно је да своје реке нисмо користили за јавни превоз као што то раде многи градови у свету. Већ две године са Секретаријатом за јавни превоз радим на пројекту речног јавног превоза који не подразумева само уређење речног превоза већ и промене у систему превоза како би будућа пристаништа односно речне станице биле повезане копненим видовима јавног превоза", рекао је Весић.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867473#p867473:3sdxpq4k je napisao(la):
Пантограф » Uto Jul 27, 2021 8:36 am[/url]":3sdxpq4k]Да су хидроглисери, град би додавао 30$.

Не треба нама скупо зезање у јавном превозу.
Zabranjeno je glisiranje na Savi prema tome nikakvi hidrogliseri ne dolaze u obzir...
 
Smislena linija bi mogla biti Krnjača-Dorćol-Hotel Jugoslavija-Zemunski kej (-Pupinov most). Ali bi morala da ide bar na 15 minuta.

A svakako, biće linije za Galeriju Belgrade.
 
Слаба је веза саме Крњаче ка Дунаву.
 
Vrlo manipulativan je članak blica :shok:

Reč -brod - je vrlo širok pojam
Na primer jedrenjak jeste brod a sa vrlo hidrodinamičnom građjom i vecim br. jedara , drastično u odnosu na klasične jedrenjake mu se povečava brzina... 7 min.
Te ovaj članak može se razumeti i da Bgd nabavlja jedrenjake :lol:
Što sigurno nije tako

Pa šta to mi nabavljamo ?
-To nije rečeno -
te baš zato plašim se da ne nabavljamo one zastarele ,,Rakete,, malko predizajnirane.
A koliko se secam, bilo je problem njihove rentabilnosti naročito sa gorivom....

Prateci nautiku , savremeni taki brodovi imaju (ko mlazni) motor kao oni mali vodeni skuteri i doterani hidro dizajnom do te mere da skije budu široke svega po par cm.

I šta sad ?
Čekacemo da vidimo šta su za naše pare pazarili , dal malo starog ili malo novog :sesir:
 
Koja crna raketa, to je hidrogliser. Nešto slično možda za Kladovo i NS, kad već pominju. Ili katamaran ko Beč-Bratislava.

A ko zna, možda konačno ekranoplani krenu sa mrtve tačke...

Jeste, daleko je Krnjača od Dunava, tj. nije 'sišla na reku'. E, pa, da probiju neku džadicu i da fiduju brod autobusima, ne vidim kako drukčije. Ili da prokopaju kanal do Metroa:) Pomogao bi i jedan od Juge do Opštine NB, bio bi to pravi multimodalni čvor (i baš bi bilo kul :) ).
 
Каже Тома Мона

"Srbija nema more, ali ima šeststo kilometara Dunava. Posle trideset godina konačno smo na putu da omogućimo nesmetanu plovnost na celoj dužini Dunava, od ulaska u Srbiju do izlaska na rumunskoj granici. Ovi radovi finansirani su 15 odsto iz budžeta Republike Srbije i 85 iz grantova IPA fondova, a ukupna investicija je oko deset miliona evra", rekao je Momirović, saopštilo je Ministarstvo.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1930921


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878376#p878376:qy96681t je napisao(la):
astrodule » 07 Sep 2021 08:49 pm[/url]":qy96681t]5-7 minuta od Zemuna do Dorćola? To mi baš ne zvuči realno.
Može za 7 minuta Zemun-Dorćol, jer se plovi niz Dunav, ali zato Dorćol-Zemun verovatno ne može ispod 10 minuta.
 
Vrh