Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Evo dok cekamo da @srdjanprpa za vikend preleti trasu, a mozda zaviri I u dubinu Munjinog brda, do mene stigose ove fotke od @Roske sa bukvalno poslednjeg objekta na trasi. To je onaj mostic na onom izlaznom delu sa trase nekih stotinjak metara pre nego se spoji na put Pozega Arilje. Sve je spremno za betoniranje. Obecao je da ce poslati I koju fotku sa radova na spoju vijadukta, pa ako stignu kacimo ih odma, za sad toliko
IMG-1d86d97f47046b63dc6dadea17b6e9c5-V.jpg
IMG-88f444444b21d2cfebcc27702572ba38-V.jpg
IMG-ab6bd442c2e3d1c370c88bee39b1706a-V.jpg
IMG-749c0a116fb4d1ac6d9b61d498190eed-V.jpg
IMG-d45dc2647bddb985fa9c563945a55e8f-V.jpg
IMG-173cd26557ba694598e95728ba11d0f7-V.jpg
 
Што волим кда се просеравају!!! Боље да се покрију ушима и да ово све отворе без икакве попе јер је требало да буде готово још пре 10 година (20 ако питате мог покојног деду, доживео је дубоку старост али не и да отворе овај пут)!

Једино искуство које могу стећи је како не радити пројекте :)
 
Ne razumem projektanta koji ne signalizira da projektni zadatak nije dobar. U ovom slučaju, priključenje preko postojeće očajne petlje kod Požege. To je privremeno rešenje koje će trajati negde između min 5, a verovatno 7-10 godina i poješće nebrojeno mnogo radnih sati, materijalnih resursa i, na kraju krajeva, jedinog resursa kojeg je nemoguće nadomestiti- vremena.

Iskreno mi smeta taj "veži konja gde ti gazda kaže" diskurs, koji je ništa drugo nego potpuna nezainteresovanost i u gorem slučaju nedostatak kompetencije.

Mislim da ni prosečno zainteresovanom laiku nije teško da predvidi šta će ovde biti... Voleo bih da vidim da li je jednim slovom adresirano pitanje komunikacije sa magistralom Čačak - Užice...
 
Ne razumem projektanta koji ne signalizira da projektni zadatak nije dobar. U ovom slučaju, priključenje preko postojeće očajne petlje kod Požege. To je privremeno rešenje koje će trajati negde između min 5, a verovatno 7-10 godina i poješće nebrojeno mnogo radnih sati, materijalnih resursa i, na kraju krajeva, jedinog resursa kojeg je nemoguće nadomestiti- vremena.

Iskreno mi smeta taj "veži konja gde ti gazda kaže" diskurs, koji je ništa drugo nego potpuna nezainteresovanost i u gorem slučaju nedostatak kompetencije.

Mislim da ni prosečno zainteresovanom laiku nije teško da predvidi šta će ovde biti... Voleo bih da vidim da li je jednim slovom adresirano pitanje komunikacije sa magistralom Čačak - Užice...
Jedino brzo i privremeno rešenje je kružni tok kod Smiljanić Komerca.
Screenshot_1.png
 
Da, oko 3.5km je falilo da se kao deo ovog projekta uradi i račva ka budecem ap ka Mackatu i elegantno oko Godovika izvrši privremeno spajanje sa E-763. Čak i ako nema definitivne odluke da li ka Mackatu ide ap ili brzi put, ovo parče je moglo da ide u profilu ap i bez naplate i tako ostavi otvorene obe opcije. To bi na projekat dodalo možda 50-70M eur, apsolutno za ove razmere ulaganja nebitnu sumu. A problem, koji ce verujem biti ogroman, ne bi postojao.
 
Iskreno, ne ocekujem nikakvu posebnu katastrofu u najavi u Gorobilju posto se zavrsi ovaj deo autoputa (osim naravno 5-6 puta godisnje kada su praznici). Ali da vas podsetim da su guzve bile i kada se otvaralo parce Ljig - Preljina, pa u Preljini, Pakovracu itd itd.
Ovde postoje alternative u slucaju guzvi koje ce se neminovno stvoriti zbog velikog protoka saobracaja:
Oni koji idu ka Ivanjici mogu jos iz Cacka (Preljine ili Pakovraca) da se iskljuce obilaznim putem i da produze ka Guci i Kotrazi. To je oko 50 min voznje maksimalno. Takodje jos jedna opcija jeste da se vozaci iskljuce na petlji Lucani i odatle da produze ka Guci i Ivanjici.
Oni koji putuju ka Arilju, takodje imaju alternativu da preko Guce i Virova dodju do Arilja (cini mi se da je to oko 20-ak minuta voznje).
Oni koji koji putuju za Pozegu, Uzice i Zlatibor (a takvih ce biti najvise) mogu se takodje iskljuciti ranije, ili na petlji Pakovrace ili Lucani (odavde postoji nekoliko opcija, nadam se da ce srediti put preko Kratovske stene koji bi bio jedna od alternativa).
Ocekujem ozbiljno smanjenje saobracaja na delu Pakovrace - Pozega pa ce ovom deonicom biti dosta komfornije stici do Pozege.
Naravno, sve su ovo price, nagadjanja, procene i treba sacekati leto iduce godine, pa cemo videti na cemu smo.

P.S. Mene licno brine to sto i dalje put Arilje - Ivanjica ceka ozbiljnu rehabilitaciju, u sve je losijem stanju... A u narednom periodu mozemo ocekivati veci protok i ozbiljniji saobracaj.
 
Komfor, nivo usluge i uopste struka su sekundarni u odnosu na skupljanje politickih poena. Ceo ovaj projekat ima toliko ociglednih nelogicnosti i promasaja da se ne zna odakle poceti.
Kod nas postoji taj cudni, duboko usadjeni komunisticki stav da je vlast - vlast, da je drzava nesto drugo do skupina i organizacija nas samih, da se vlasti i drzave treba plasiti i biti "im" zahvalan na necemu ucinjenom.

Sa druge strane...Da, opsta pobuna i neposlusnost, drzanje do sebe, svog posla, do struke, nepopustanje pod bilo cijim pritiskom i naredbom, bi u svetskim, tj bilo kojim, okvirima, dovelo do raja na zemlji i direktne demokratije koja se ne moze porediti ni sa kakvim glasanjem i struktuiranim postenim sistemom.

Ali ko to zapravo radi? Kada neko ustane protiv sistema, od svoje male privatne firmice i sefica, pa do ustanka protiv drzave-od prostog radnika do osobe ozbiljnog statusa, poput tuzioca ili doktora, epilog je jasan. Ta osoba ce postradati, biti kaznjena, izgubiti posao, biti nepravedno gonjena, zakonski i nezakonski. Tu i tamo ce par individua dici glas za njih. Vecinski ce se pridruziti gonjenju, odusevljeni sto mogu da kamenuju nekog boljeg od sebe.

Siguran sam da komentatori ove teme koji pozivaju na invididualni bunt onih mladih glava sa slike odozgo imaju beskompromisan integritet. U manje vaznim, ili verovatno, jako vaznim funkcijama koje obavljaju svakoga dana, ne prihvataju sefovske odluke olako, uvek preispituju autoritet. Cesto ga jednostavno-ignorisu-jer je to jedini nacin da sacuvaju svoj integritet i ucine pravu stvar-bez obzira na posledice. Autenticno su ono sto jesu-jaki i stameni. Ne plase ih sitnicarije poput krivicnih prijava i tabloidnih proganjanja, ili tricarija poput javnog otimanja licenci, poimence i u svim rezimskim medijima. Nadam se da ce bas ti ljudi da objave listu svojih dostignuca i dokazom svog integriteta povuku unapred.
 
На крају ће кинези све узети јер неће бити пара ни за камате! Ни речи о наставку ка Котроману!
 
Poslednja izmena:
To je reaktivan pristup planiranju, tj najlošiji moguć. Imamo pravo da očekujemo i tražimo bolje, za stotine miliona naših para!
Bojim se da je to realan pristup, najrealniji mogući. Uvek je lakše kritički posmatrati svet oko sebe nego proaktivno učestvovati u svemu. No, vratimo se temi a ne filozofiranju i idealizmu.
 
Naprotiv, realno ti deluje (tvoj pristup) jedino zato što si negde usput izgubio standarde normalnog, pa normaluzujes, i to serijski ovde, ono što u normalnom društvu nije prihvatljivo. Na to imaš pravo, ali smešno je da iz tog diskursa deliš lekcije o idealizmu.

Mozes sada slobodno da se vratiš temi, ne moraš da odgovoriš. Kao što hoćeš :))
 
На крају ће кинези све узети јер неће бити пара ни за камате! Ни речи о наставку ка Котроману!
Naravno da se ništa od toga neće desiti. Razumem strahove i negodovanje oko zaduživanja zbog izgradnje infrastrukture ali to je neminovno. Ali konstatacija i scenario da će nam kinezi sve uzeti mi je nekako preterana.
 
Iskreno, ne ocekujem nikakvu posebnu katastrofu u najavi u Gorobilju posto se zavrsi ovaj deo autoputa (osim naravno 5-6 puta godisnje kada su praznici). Ali da vas podsetim da su guzve bile i kada se otvaralo parce Ljig - Preljina, pa u Preljini, Pakovracu itd itd.
Ovde postoje alternative u slucaju guzvi koje ce se neminovno stvoriti zbog velikog protoka saobracaja:
Oni koji idu ka Ivanjici mogu jos iz Cacka (Preljine ili Pakovraca) da se iskljuce obilaznim putem i da produze ka Guci i Kotrazi. To je oko 50 min voznje maksimalno. Takodje jos jedna opcija jeste da se vozaci iskljuce na petlji Lucani i odatle da produze ka Guci i Ivanjici.
Oni koji putuju ka Arilju, takodje imaju alternativu da preko Guce i Virova dodju do Arilja (cini mi se da je to oko 20-ak minuta voznje).
Oni koji koji putuju za Pozegu, Uzice i Zlatibor (a takvih ce biti najvise) mogu se takodje iskljuciti ranije, ili na petlji Pakovrace ili Lucani (odavde postoji nekoliko opcija, nadam se da ce srediti put preko Kratovske stene koji bi bio jedna od alternativa).
Ocekujem ozbiljno smanjenje saobracaja na delu Pakovrace - Pozega pa ce ovom deonicom biti dosta komfornije stici do Pozege.
Naravno, sve su ovo price, nagadjanja, procene i treba sacekati leto iduce godine, pa cemo videti na cemu smo.

P.S. Mene licno brine to sto i dalje put Arilje - Ivanjica ceka ozbiljnu rehabilitaciju, u sve je losijem stanju... A u narednom periodu mozemo ocekivati veci protok i ozbiljniji saobracaj.
Od Arilja do Ivanjice su poceli pre 7 dana da renoviraju put. Rok je 18 meseci a to u praksi znaci bar 25 meseci. Za sada su postavili 2 semafora ispred i posle klisure i skidaju asfalt. Tako da ce i ovde biti haos. :)
 
Питај Зајечарце....Боране....Мајданпечане!
Mene najviše brine ovaj novi član zakona o putevima koji je u proceduri.


Član 12

Delatnost organizovanja naplate i kontrolu naplate naknada za korišćenje državnog puta obavlja društvo kapitala čiji je osnivač i jedini vlasnik Republika Srbija.

Delatnost iz stava 1. ovog člana može se poveriti i drugom društvu kapitala u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje javno-privatno partnerstvo i koncesija i zaključenim ugovorom sa privatnim partnerom ili koncesionarom.
 
Питај Зајечарце....Боране....Мајданпечане!
Tom logikom onda u svakom gradu širom majčice Srbije je nešto tuđe. Od te Kine, preko EU do Indije.
Al jbg razumem da je popularan taj narativ da su samo Kinezi loši momci. A nemci, francuzi, talijani i ameri oni koji donose zlatne darove našim ljudima. Sve je jasno.
 
Vrh