Šta je novo?

Automobilska industrija

Хвала, али заборавих да напишем - искључиво нов ауто, испод чекића, што би рекли. :)
 
SUV ili limuzina, do koliko kubika? Za te pare kinez neki :D
Тренутно возим октавију (2020. годиште), немам проблем ни са лимузином, али примарније гледамо СУВ.
Za te pare, a ispod čekića si osudjen na Opele, Fordove i slično
Најближи смо Кароку, тренутно.

Ишли смо до Шкоде на НБГ у суботу, све похвале за нормалност и љубазност момка који је био ту.
Понуда за Карока је 29к, а може да се добије још неки попуст.

Тренутно то фигурира као први избор.
Размишљао сам и о Кашкаију, Спортиџу, Туксону... Мало изнад 30к, али достижно.
Карок избија у први план због цене, као и замене старо за ново.

Него ме је занимало да ли ће неком нешто друго пасти на памет.

Мазда CX-5 ми се јако допада, али почетна ће јој бити преко 35к, то је већ доста више од онога што желимо да дамо за парче лима.
 
Pa nema šta drugo da padne na pamet, to su neke te klase, reno austral jedino još. Meni se svidja i pikirao sam geely starray ali trenutno zeza potrošnja.
 
@Aca87 proveri iskustva drugih za karok. posto sam ja cuo dosta negativna iskustva od ortakovog kuma.
 
Prvo, nisi rekao skoro nista, npr koliko km godisnje prelazis, po gradu ili putujes, koliko dugo mislis da posedujes taj auto ... itd

Drugo, cak i da si to sve rekao, tesko je dati savet za nov model.

Ima dve vrste kupaca novih automobila, oni koji gledaju odnos cena/kvalitet ili ulozeno/dobijeno i oni koji kupe auto koji im se svidja i voze ga 5 godina i prodaju.

Ja zagovornik ovog drugog nacina.

Izaberi ono sto tebi odgovara, da li izgled ili performase ili sta god drugo sto privalci. Vozis to 5 ili 6 godina dok je u garanciji i prodas.

Svakom je nesto drugo primarno.
 
Razmisli i o Corola Cross, koliko sam video novi model akcijska početna cena 33-34K, a u pitanju je proveren hibrid i to sa 10 godina garancije. Da kupujem to bi mi bila jedna od opcija.
 
Cherry Tiggo 8 Pro je oko 30k. Geely Coolray isto.

Možda Mazda CX-30, ne znam koja je cena.
 
За 5 година са Октавијом сам прешао 112к, свега ту има, отвореног пута и градске вожње, 20-25к годишње.
Гледам однос цене и квалитета, односно да добијем највише за свој новац (или новац банке, како се узме).

Јуче сам тестирао Спортиџа, мало јачи са ценом (око 37к, али дају неки додатни попуст), доста сам задовољан, али је можда мало изнад ценовног ранга (са попустом буде око 34к).

+ ima fin beskamatni kredit
Гледао сам и то, Корола крос изађе коректна са понудом, бескаматни кредит је на 3г, па рата буде ~450€.
Величина гепека ми је доста битна, обзиром да стално негде идем и стално идем као циган највећи, као да се стално селим, па ми је битан и тај детаљ.

Не журим са куповином, можда и сачекам сајам, таман да се и неке друге ствари у пословном окружењу искристалишу.

Cherry Tiggo 8 Pro je oko 30k. Geely Coolray isto.

Možda Mazda CX-30, ne znam koja je cena.
Гледо сам Geely Cityray, доста јефтина пластика (у односу на тренутну октавију), али сјајан пакет опреме за 31к.
 
Na internetu su se pojavile nove slike prototipa Yugo EURO. Po nekim izvorima 4 ovakva automobila su poslata u SAD 1998. godine, a njihova serijska proizvodnja i prodaja je trebala da krene 2000. godine.
1000051052.jpg
1000051053.jpg
1000051054.jpg
1000051055.jpg
1000051056.jpg
1000051057.jpg
1000051058.jpg
1000051059.jpg
 
За 1998. и стање у целокупној земљи је то ипак било нешто.
 
Screenshot 2025-09-15 at 15.34.51.png

1.2 Benzina 74kW (100CV) Manuale

image.png.9260cc6491bad69b6f52141a37fc9de0.png


Na sajtu italijanskom sajtu Fiat.it pojavila se i benzinska verzija sa manuelnim menjačem za 16.900eur, kod nas još ništa, samo hybrid automatic i električna.
 
+ ima fin beskamatni kredit

Beskamatni kredit ne postoji, naročito ne kod komercijalne prodaje automobila. Postoji takva marketinška fora, ali u realnosti to nije beskamatni kredit.

Uvoznik/diler automobila ode kod banke i pregovara o kreditnim linijama.
To rade jer je odavno već (na razvijenim tržištima) glavni izvor profita za dilere automobila prodaja finansijskih usluga (kredita/lizinga), dok sama trgovačka marža na autu dolazi tamo negde kao četvrta/peta stvar po značaju kao izvor profita. Naravno, u tim razgovorima sa bankom uvoznik/diler automobila vodi računa o svojim finansijskim interesima, a ne o interesima potencijalnog kupca (budućeg vlasnika) tog automobila. Normalno je da se time rukovode.

Uvoznik/diler ima neki model automobila koji mogu da prodaju npr. za 30.000 evra.
Ali, mnogo lepše zvuči kad se kaže da imaju taj model za prodaju i plus imaju beskamatni kredit za njega.
Pošto banka nikome ne daje pare bez kamate, neko mora da plati kamatu na tih 30k evra minus učešće. Neka bude da je deo koji ide na kredit 20k evra (obično se i traži takav procenat učešća). Neka bude da je kredit na 4 godine. Uvoznik/diler u razgovoru sa Bankom traži povoljniju kamatnu stopu nego što je inače na takve kredite, jer ''ja ti dovodim klijente''. Banka to odobrava bez problema, to je uobičajeno. Nisu to nebo i zemlja razlike u delovima procenta, ali bude te povoljnosti. Ispregovarana računica pokaže da se na tih 20k evra kredita ima platiti npr. skoro 2k evra kamate ukupno za 4 godine trajanja kredita. Kada god vidite da je takav ''beskamatni'' kredit dosta kraći od toga, to je zato što žele (uvoznik/diler) manju kamatu (u evrima) koju moraju da plate.

Oni tu kamatu plaćaju tako što taj auto neće ni biti u ponudi za 30k evra, nego za 32k evra. Po pravilu nema spuštanja te cene (kako da je spuste kada od nje plaćaju kamatu banci).
Kupac dođe u salon, svidi mu se auto. Vidi njegovu cenu od 32k, vidi da postoji ''beskamatni'' kredit preko dilera. Ako slučajno pogleda ponude banaka videće da svaka daje kredit, ali isto tako svaka mu računa kamatu... pa ga taj auto izađe skuplje nego 32k+''beskamatni'' kredit preko uvoznika/dilera automobila. Zato se po pravilu i odluči da finansiranje završi preko dilera (da uzme taj ''beskamatni'').

Značaj postojanja tih ponuda sa ''beskamatnim'' kreditima nije zato u tome što su stvarno u pitanju beskamatni krediti (jer takvi ne postoje, banka ne daje pare bez kamate), već u tome što se tako poručuje kupcu koji je minimum popusta koji može da dobije za taj auto kada sam sebi obezbedi finansiranje. Sam sebi obezbediti finansiranje znači imati već ponudu od neke banke za kredit/lizing (u skladu sa uslovima koje je kupac želeo i u skladu sa njegovim kreditnim rejtingom), ili imati keš.
Uvozniku/dileru je svejedno da li taj auto prodao za 32k sa beskamatnim kreditom koji nudi, ili za 30k evra uz finansiranje koje je kupac sam sebi već obezbedio.

Drugim rečima, vidite auto koji vam se dopada, vidite da postoji opcija beskamatnog kredita preko dilera.
Pogledate onda kod koje je Banke taj ''beskamatni'', pogledate njihovu aktuelnu ponudu auto kredita, sračunajte kamatu na osnovu toga, i taj iznos u evrima koji dobijete je minimum popusta koji možete dobiti na cenu tog auta kada sami sebi obezbedite finansiranje (već imate ponudu od svoje banke za kredit, ili za lizing, ili imate keš).
Usput, popust samo zato što imate keš ne postoji - dileru je svakako bilo koja prodaja auta uvek za keš, jer i banka i lizing kuća isplaćuje dileru ceo auto pre isporuke kupcu.
 
Vrh