Karlo del Ponte
Advanced
Podebljano je ono što mora da se naglasi.Autobuske (u dobrom delu i železničke) su po pravilu najgori i najneuredniji javni objekti u svakom gradu u Srbiji , uglavnom jer je većina u nekom nerešenom pravno-imovinskom limbu nakon raspada prevoznika iz doba socijalizma koji su njima upravljali, a i cela ta oblast autobuskog prevoza funkcioniše na trange-frange principu i još na sve to nemaš adekvatne institucije da postave i kontrolišu osnovne standarde za ove stanične objekte.
Ostatak Evrope van Albanije i Srbije ima ako ne reprezantativne, onda makar minimum dobro održavane železničke stanice. Vezano za autobuske stanice, odnos Austrije, Holandije i Poljske je užasan. Verovatno zato što železnički lobi ne želi autobusku konkurenciju, baš ih briga za raznovrsniju ponudu koju običan čovek ima sa autobusima. Holandija solidno održava samo autobuske terminale za lokalni prevoz, a koje Fliksbus i RegioJet najčešće ne smeju da koriste.
Jedina zemlja Evrope koja je do kraja tehničko-finansijski uredila pitanje uređenja i održavanja autobuskih stanica je Belorusija, od velikih gradova do najmanjeg opštinskog mesta. To je u konkurenciji zemalja: Srbija, Hrvatska, Slovenija, Mađarska, Austrija, Češka, Nemačka, Holandija, Belgija, Poljska, Rusija. Da li je taj sektor uređen do kraja u tipa Španiji i Grčkoj nemam pojma. U pomenutih 11 nije.
Kao ni železnice, ni rad na autobuskom prevozu se ne nalazi ni u jednom političkom programu, osim što se železnice nalaze u programu SNS, ali samo u smislu uništenja sa ostavljanjem nekog pokaznog Diznilenda.