Šta je novo?

Autobuske stanice u Srbiji

Autobuske (u dobrom delu i železničke) su po pravilu najgori i najneuredniji javni objekti u svakom gradu u Srbiji , uglavnom jer je većina u nekom nerešenom pravno-imovinskom limbu nakon raspada prevoznika iz doba socijalizma koji su njima upravljali, a i cela ta oblast autobuskog prevoza funkcioniše na trange-frange principu i još na sve to nemaš adekvatne institucije da postave i kontrolišu osnovne standarde za ove stanične objekte.
Podebljano je ono što mora da se naglasi.

Ostatak Evrope van Albanije i Srbije ima ako ne reprezantativne, onda makar minimum dobro održavane železničke stanice. Vezano za autobuske stanice, odnos Austrije, Holandije i Poljske je užasan. Verovatno zato što železnički lobi ne želi autobusku konkurenciju, baš ih briga za raznovrsniju ponudu koju običan čovek ima sa autobusima. Holandija solidno održava samo autobuske terminale za lokalni prevoz, a koje Fliksbus i RegioJet najčešće ne smeju da koriste.

Jedina zemlja Evrope koja je do kraja tehničko-finansijski uredila pitanje uređenja i održavanja autobuskih stanica je Belorusija, od velikih gradova do najmanjeg opštinskog mesta. To je u konkurenciji zemalja: Srbija, Hrvatska, Slovenija, Mađarska, Austrija, Češka, Nemačka, Holandija, Belgija, Poljska, Rusija. Da li je taj sektor uređen do kraja u tipa Španiji i Grčkoj nemam pojma. U pomenutih 11 nije.

Kao ni železnice, ni rad na autobuskom prevozu se ne nalazi ni u jednom političkom programu, osim što se železnice nalaze u programu SNS, ali samo u smislu uništenja sa ostavljanjem nekog pokaznog Diznilenda.
 
20250605_113930.jpg

20250605_104818.jpg
 
Писао сам већ о томе, Крагујевац је слепо црево и град који солидно нема среће са политичарима на власти.
Док је Томин мали био градоначленик, град је пропао толико да је питање колико ће времена и пара требати да се среди. Зашто? Зато што је Томин мали био унутарстраначка опозиција.

Сада кад је Дашић ту, који је у бољим односима са ненадлежном институцијом, ситуација је боља, али далеко да се виде нека побољшања. Улице кроз град изгледају као да је рат у пуном јеку, доста ужасно.

Што се станица тиче, аутобуска станица је продата Јањушевићу, који је исту средио и сада то већ личи на нешто пристојније, али далеко од онога што граду треба. Е сад, друга тема је што је то изграђено као привремена аутобуска станица, али већ смо сви установили да привремена решења често постану трајна.
 
Ladno su je prodali umjesto da su je dali u zakup pa ako bude trebalo izmešati bice veselo
 
To bila je odlična stanica. Odavno sam bio. Koliko se sećam i nju je projektovao Biro iz Prokuplja.
 
Pa ovo ni ne izgleda lose samo treba red da se uvede...
 
Vrh