Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

Пре је постојала Ластина станица као нека врста конкуренције.
 
Bravo za BAS, na 700 zaposlenih dodali ste i PR tim za pisanje na beobuildu.

Sto je najgore vi zivite u balonu da nama cinite uslugu sto postojite. Ne postoji osoba koja stanicu ne dozivljava kao supu, a ovde ste dosli da osporavate sve i svakog sem vas samih. Prosto razumite da ste za obican svet isti kao taksisti kada blokiraju grad, obicni monopolisti koji su toliko van realnosti da im nema spasa.
Nažalost mnoge službe i jedan deo privatnika živi u ubeđenju da nam čini uslugu samim svojim postojanjem.
 
I dalje ostaje pitanje da li na BASu stvarno radi 700 ljudi koliko se pominjalo?
Zvanican podatak iz APR-a je 703 za 2021. Godinu dana pre toga je bilo 744.

Inace ako se gledaju istorijski podaci, od 2007. (765) do 2014 (663) je bio svake godine pad broja zaposlenih, a zatim sledi konstantan rast broj zaposlenih iz godine u godinu sve do 2020.
 
Grad je trebao mozda da napravi svoju glavnu stanicu na ploči zel.st Prokop.Kad je bal,nek je bal.
Ја мислим да Град треба да промени политику и посматра станицу као јавну инфраструктуру, а станичну услугу као комерцијалну делатност, подложну тендеру, лиценци и надзору. Ако предузеће које пружа комерцијалне станичне услуге на објекту у власништву Града не ради то у складу са стандардима које је поставио Град, губи дозволу и делатност на уштрб конкурента.

Аутобуске станице су, као и друге делатности управљања саобраћајном инфраструктуром, на граници природног монопола, и принципи чисте тржишне утакмице се не могу применити на њих, осим да се цео град избетонира у пероне.
 
Ах, да, треба да додам, да би Град то урадио, треба да има чисту савест да може да изађе на црту приватнику и каже му - ми смо ти поштено указали поверење и урадили поштено све што је до нас, а ти вучеш грађане за нос својим немаром.

Нешто нисам сигуран да Град може да изађе на црту са тиме.
 
Ах, да, треба да додам, да би Град то урадио, треба да има чисту савест да може да изађе на црту приватнику и каже му - ми смо ти поштено указали поверење и урадили поштено све што је до нас, а ти вучеш грађане за нос својим немаром.

Нешто нисам сигуран да Град може да изађе на црту са тиме.
Slažem se, samo ni Grad nije sve uradio. Izdao je konačnu građevinsku dozvolu za staničnu zgradu 31.12.2021., dakle pre 6 meseci! Plus vrednost ugovorenog projekta je više nego udvostručena! Očigledno da to BAS ne može da isfinansira bez pomoći Grada. Zato treba ili promeniti ugovor ili finansijera i dovršiti stanicu.
 
Ја мислим да Град треба да промени политику и посматра станицу као јавну инфраструктуру, а станичну услугу као комерцијалну делатност, подложну тендеру, лиценци и надзору. Ако предузеће које пружа комерцијалне станичне услуге на објекту у власништву Града не ради то у складу са стандардима које је поставио Град, губи дозволу и делатност на уштрб конкурента.

Аутобуске станице су, као и друге делатности управљања саобраћајном инфраструктуром, на граници природног монопола, и принципи чисте тржишне утакмице се не могу применити на њих, осим да се цео град избетонира у пероне.

Taj sistem već sada postoji, ministarstvo izdaje licence za autobuske stanice na određeni period (5 god koliko se sećam) ako ispune sve zakonom/pravilnicima propisane uslove. Problem je što ministarstvo ne poštuje ni kriterijume koje je samo odredilo, već se pominjalo za nepostojanje najobičnije čekaonice na BASu koja je navedena kao obavezni uslov (nisu ni ostale stanice po Srbiji značajno bolje u vezi toga, još jedan razlog da se ta oblast bolje uredi), samo je potrebno da se podignu kriterijumi i da se redovno kontrolišu i brzo bi se BAS doveo u red. Inače ako ne dobiju licencu padaju na status "autobuskog stajališta" i ne mogu da naplaćuju stanične usluge.
 
rešenje za BUS se mora tražiti kroz zamenu uprave i menadžmenta, tiha jeza, dakle Grad može i čini mi se mora da poveća vlasnički udeo u BAS-u na 51% s sadašnjih 30%,, da postane većinski vlasnik i zameni upravu i menadžment, dovede profesionalce, zavede red i poredak, završi investiciju, ovako mislim da će BAS biti novi Skadar na Bojani, da će se zidanje i gradnja stanice odužiti, do 2030.g, a ko zna i tada, oni nemaju kreditnu sposobnost za komercijalni kredit, posluju s gubicima, i s korupcijom, otimačinom, mafija, neki tamo penzosi su u Upravi, a direktor se ne pojavljuje, niti se čuje glas od njega. ...
 
Taj sistem već sada postoji, ministarstvo izdaje licence za autobuske stanice na određeni period (5 god koliko se sećam) ako ispune sve zakonom/pravilnicima propisane uslove.
Хвала, за то нисам знао, али ми се чини да не мислимо на сасвим исту ствар.

Мени изгледа да су лиценце које ти помињеш налик лиценцама које Република издаје нпр. апотекарима, па ако не испуњаваш стандарде, онда губиш лиценцу, али апотека и даље остаје твоје власништво.

Ја имам на уму концепт по којем БАС не може да буде власник објекта, него добија лиценцу за коју Град може да му каже “мрш!” ако не испуњава услове, и доведе неког БАС-овог конкурента да буде нови БАС. Као што у теорији може да каже Вансију “мрш!”, ако овај не би испуњавао услове концесије (и ако би краве заиста биле љубичасте, у тако некој замишљеној земљи у којој мрмоти праве чоколаду).

Хоћу да кажем, то да је орган управе (Град) власник 30 или колико већ посто акција предузећа које тај исти орган лиценцира - мени је то све муљаво да те Бог сачува, и ја мислим да би тај чвор требало раздрешити тако да се раставе власништво над инфраструктуром и комерцијална услужна делатност.
 
За то би град требао да буде 100% власник станице, да поседује процедуре квалитета и да осим БАСа постоје још неки оператори који би то могли да раде.
 
Na sajtu BAS je okačen finansijski izveštaj i u napomenama se vidi gde je otišlo 1,8 mlrd din tj 15 mil evra. Javno je dostupno očigledno.
 

Prilozi

  • BAS-a.d.-Finansijski-izvestaji-za-2021..pdf
    8,6 MB · Pregleda: 128
Autokomanda

DSC_0072.JPG
DSC_0073.JPG
DSC_0075.JPG
DSC_0077.JPG
DSC_0078.JPG
DSC_0079.JPG
DSC_0080.JPG
DSC_0081.JPG
DSC_0082.JPG
DSC_0083.JPG
DSC_0084.JPG
DSC_0085.JPG
DSC_0087.JPG
 
Majko mila, koja kataklizma. Čekao sam ovde autobus nebrojano puta. Prođe me jeza kad vidim ove slike. A tek doći pešaka do ove stanice iz pravca vračara je odiseja za sebe. I na kraju kad si tu, treba se izboriti da uđeš u autobus pored horde ljude koja je došla ovde da ne bi platila peronsku kartu na BAS-u.
 
Majko mila, koja kataklizma. Čekao sam ovde autobus nebrojano puta. Prođe me jeza kad vidim ove slike. A tek doći pešaka do ove stanice iz pravca vračara je odiseja za sebe. I na kraju kad si tu, treba se izboriti da uđeš u autobus pored horde ljude koja je došla ovde da ne bi platila peronsku kartu na BAS-u.
Ako je prolazak ispod nadvožnjaka, odnosno iznad autoputa, neki preterani problem, onda stvarno... Jeste da nije jednostavno sa koferima, putnim torbama i sl. , ali nije ni nemoguća misija. Ne mali broj puta sam viđao ljude sa torbama, više nego sa koferima, kako idu na pomenutu stanicu. Mnogo veći problem je što ljudi dođu iz pravca kružnog toka do stanice gradskog prevoza, pa onda pretrčavaju preko isključenja koje koristi linija 18, umesto da su odmah prošli ispod tog isključenja. To će mi biti nedokučiva enigma.
 
Пуно људи не зна како да дође до станице.
Претрчавају доста и ови који сиђу са 17/18/70, из правца Мостара.
 
Ako je prolazak ispod nadvožnjaka, odnosno iznad autoputa, neki preterani problem, onda stvarno... Jeste da nije jednostavno sa koferima, putnim torbama i sl. , ali nije ni nemoguća misija. Ne mali broj puta sam viđao ljude sa torbama, više nego sa koferima, kako idu na pomenutu stanicu. Mnogo veći problem je što ljudi dođu iz pravca kružnog toka do stanice gradskog prevoza, pa onda pretrčavaju preko isključenja koje koristi linija 18, umesto da su odmah prošli ispod tog isključenja. To će mi biti nedokučiva enigma.
Pa nije problem, na svašta smo se mi navikli. Mesto je iz više askepakta apsolutno neprikladno za ono sto je postalo, a to je glavna stanica za sve autobuske polaske u pravcu Niša.

Sa koferima treba iz pravca Južnog bulevara prvo u podvožnjak pa se popeti na most preko autoputa, preci autoput i onda sići par spratova niz stepenice. Sve ovo pod pretpostavkom da znaš kuda ideš jel ništa nije obeleženo. Kako neko ko nije iz Beograda uopšte nađe stanicu mi je misterija. Ljudi nose torbe a ne kofere jel znaju šta ih čeka.

A evo i nedokučivu enigmu mogu da ti razrešim. I sam sam više puta pretrčavao pomenuto isključenje. Kad završiš na stajalištu graskog prevoza apsolutno je nejasno kako preći preko isključenja. Imaš opciju da se penješ ponovo na most i vratiš skroz do Franša u podzemni ili da se muvaš kroz one udžerice ka kružnom toku a tamo je sve zagrađeno i nemaš pojma dal ćeš uopšte uspeti da pređeš. U tom slučaju većina ljudi jednostavno reskira i pretrči, i stvarno ne mogu da ih krivim.
 
Pa nije problem, na svašta smo se mi navikli. Mesto je iz više askepakta apsolutno neprikladno za ono sto je postalo, a to je glavna stanica za sve autobuske polaske u pravcu Niša.

Sa koferima treba iz pravca Južnog bulevara prvo u podvožnjak pa se popeti na most preko autoputa, preci autoput i onda sići par spratova niz stepenice. Sve ovo pod pretpostavkom da znaš kuda ideš jel ništa nije obeleženo. Kako neko ko nije iz Beograda uopšte nađe stanicu mi je misterija. Ljudi nose torbe a ne kofere jel znaju šta ih čeka.

A evo i nedokučivu enigmu mogu da ti razrešim. I sam sam više puta pretrčavao pomenuto isključenje. Kad završiš na stajalištu graskog prevoza apsolutno je nejasno kako preći preko isključenja. Imaš opciju da se penješ ponovo na most i vratiš skroz do Franša u podzemni ili da se muvaš kroz one udžerice ka kružnom toku a tamo je sve zagrađeno i nemaš pojma dal ćeš uopšte uspeti da pređeš. U tom slučaju većina ljudi jednostavno reskira i pretrči, i stvarno ne mogu da ih krivim.
I sve to zbog uštede na ceni "stanične usluge" koja usput obezbedjuje rezervisano mesto putniku u željenom autobusu, na početnoj stanici. To na Autokomandi je lutrija , višestruka. Prvo da se preživi pretrčavanje auto-puta a drugo da se nadje slobodno mesto u autobusu. Ali svi su po malo krivi. Država tj Grad najviše. Oni ne čine ništa da se to promeni.
 
I sve to zbog uštede na ceni "stanične usluge" koja usput obezbedjuje rezervisano mesto putniku u željenom autobusu, na početnoj stanici. To na Autokomandi je lutrija , višestruka. Prvo da se preživi pretrčavanje auto-puta a drugo da se nadje slobodno mesto u autobusu. Ali svi su po malo krivi. Država tj Grad najviše. Oni ne čine ništa da se to promeni.
Ma ko pretrčava auto-put tu? I to sa torbama.
Ja u životu nisam nikog video da radi tako nešto.
 
Iako mi se ideja nekoliko autobuskih stanica nije sviđala pre, nakon što sam proveo tri i po meseca u Sao Paulu promenio sam mišljenje. Postoji nekoliko autobuskih stanica za različite pravce i sve su povezane šinskim prevozom, metroom i železnicom. Ista je situacija i sa terminusima za lokalne autobuse. Naravno, pričamo o gradu od 12 miliona stanovnika.
 
Сада се понекад претрчи преко искључења, на то се мисли, али аутопут звучи много лошије.

Лепо каже ветеран да су сви криви, врв највише људи који треба да раде сат времена да би зарадили за станичну услугу (минималац од 180дин/сат).
А када се прича о лутрији, ја на БАС не идем уколико не могу да дођем мин 20 минута раније, јер раде 2-3 шалтера и треба ми бар 15 мин да оверим карту, док на аутокоманди могу ући у аутобус који је стигао исте секунде тамо када и ја, а најчешће и 3-4 минута касније, тако да ми је на БАСу већа могућност да пропустим аутобус.
 
Vrh