Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

Lele, to je ovo što viri tamo. 😱
Mogli su ga pod Brankov most staviti...

Došljak, hvala na odgovoru.
 
Нема на чему, мислим да су биле и слике у овој теми, али ево да поновим.
Разлика је само што је данас около дивље растиње висине 2 метра.

ANEKS.jpg
 
Kako će se pristupati ovim dolaznim peronima skroz levo? Šta se čeka sa saobraćajnicama? I da li postoji negde plan gde mogu da se vide, sve što nalazim je zastarelo. Slika je dr strangelove

1642010056929.png
 
Meни уопште није јасна замисао везе перона са тзв. анексом. Oвде видим некакву саобраћајну површину иза перона ка УМП и анексу испод њега.
 
Од кога је, биће добро да и то ураде а не да развуку на следећих 10 година.
 
Последњих десет година нажалост слабо се праве репрезентативни јавни објекти. Естетика више вуче ка магацинима и безнинским пумпама.
 
Ово није ствар естетике него функционалности. Главни град Србије у 21. веку - аутобуска станица - без станичне зграде, железничка станица поред ње - без станичне зграде, железничка станица са друге стране реке - без станичне зграде. Економски тигар...
 
Jeste stvar funkcionalnosti, ali je i stvar estetike. Ne možemo da dopustimo da glavna transportna stanica, bilo železnička, bilo autobuska, a odnosi se na obe, izgleda kao stovarište. Blamažno je da nam transportni čvorovi izgledaju kao montažni objekti.
 
Grad će se delom finansijski uključiti u završetak autobuske stanice, što se vidi i po razdelu u budžetu Grada za 2022, gde su za to namenjena sredstva (Sl.list grada Beograda br.124 od 23.12.2021)
 

Prilozi

  • IMG_20220114_122757.jpg
    IMG_20220114_122757.jpg
    54 KB · Pregleda: 212
Nešto razmišljam koliko je Beograd isplaniran nelogično. Aerodrom, glavna autobuska pa i železnička stanica NBG koju gradska uprava smatra glavnom su na Novom Beogradu. Ne shvatam logiku u tome jer imamo 2/3 stanovnika Beograda na desnoj obali Save.
 
Прецизније, већина главне саобраћајне инфраструктуре је у Сремском делу Београда - аеродроми (један војни), будући БАС, железничке станице функционалније од свих са друге стране Саве, три аутопута - ка НС, ка Шиду и ка Чачку, интермодални терминал у Батајници. Плус је на Новом Београду сигурно 70% канцеларијског простора, а у потезу од Земуна и Сурчина преко Батајнице до Инђије сигурно и 70% логистике и индустрије у Београду. Зашто је тако? Зато што постоје инфраструктурни предуслови за то и зато што је Нови Београд у том погледу супериорнији наспрам града са друге стране реке.
 
А све је последица рељефа, стања изграђености (изграђено или неизграђено) и власништва над парцелама. Много ја лакше градити на равном, претходно неизграђеном терену, на парцелама правилног облика него брдовитом терену, малим парцелама неправилног облика уз гомилу ограничења која ствара околина. Код линијских објеката (железничке пруге и путеви) ово је још израженије јер постоје и проблеми са експропријацијом.

Што с тиче ауто-путева, истина је да их има више у сремском делу, али то ће се делом променити завршетком обилазнице до Бубањ потока, а после и до Винче и Панчева. С друге стране, већина железничке инфраструктуре је у шумадијском делу Београда - у сремском је само пруга Београд - Стара Пазова и теретна обилазнице, а у шумадијском пруге за Бар, Ниш, Малу Крсну (Пожаревац) и Панчевачки мост (Панчево) и ранжирна станица са свим теретним пругама.
 
Обилазница ће опет бити исти правац као и постојећи аутопут кроз град, Добановци-Ниш плуд Панчево док су три аутопута у Срему три различите гране са четири правца.
А то што је више железнице у Шумадијском делу града нажалост није искоришћено у довољном обиму ни за градске потребе. Парадокс је да је данас железничка станица на Новом Београду приступачнија и становницима са друге стране Саве него станица Прокоп.
 
https://kaldrma.rs/odakle-je-kretao-autobus-za-unutrasnjost-pre-stajge/
Ovaj istorijat međugradskog autobuskog prevoza u Srbiji sam slučajno izguglao na netu. Zanimljiv podatak koji nisam znao je da je u Beogradu još pre rata postojala centralna autobuska stanica na Tašmajdanu kod Crkve Svetog Marka. Ona nije imala perone u modernom smislu reči, ali je imala staničnu zgradu sa šalterima i čekaonicom.

To je bilo tridesetih godina prošlog veka, a ta stanica se koristila čak i posle 1945. do izgradnje sadašnjeg BAS-a šezdesetih. Ovaj krš na NBG u koji se BAS seli za mesec dana nema ni zgradu ni čekaonicu, 90 godina kasnije!

Ovo što mi danas živimo se objektivno može nazvati samo istorijsko-razvojna regresija, a ne "zlatno doba". Nemamo čak ni ono što smo imali jedan vek ranije...
 
Poslednja izmena:
,, .... Ovo što mi danas živimo se objektivno može nazvati samo istorijsko-razvojna regresija, a ne "zlatno doba". Nemamo čak ni ono što smo imali jedan vek ranije... ,,


Aman, tada je ta lokacija bila bliža periferija Bgda
u odnosu na tadašnji centar grada

Sada je smeštaju na NBgd
A lokacija nema ni ,,P,, od reči periferije. i to samo zato što se drže raširenog palanačkog gledišta. ( Svaka palanka i selo mora da ima ,,centar,, sa svim potrebštinama)


Te ne stoji izjava o postojanju, ,razvojne regresije u tom navedenom smislu

Slažem se da jeste greška
Jer centralna autobuska stanica je totalno ne potrebna Bgdu. i bacanje prostora i para i kao takva je odavno prevazidjena
Bgd su neophodna samo mnoga uredjena prolazna stajališta kako za sve redovne linije tako i za van liniski saobracaj.
 
Poslednja izmena:
Razvojna regresija nije toliko u lokaciji nove stanice, koliko u tragikomičnoj činjenici da ona još uvek nema ni najosnovniju infrastrukturu neophodnu za desetine hiljada putnika i više stotina autobuskih polazaka dnevno iz Beograda. Trenutni BAS koji sve to ima ukidaju zbog BGH20 lopovluka, a putnike šalju na golu ledinu koja osim perona nema ništa što bi makar ličilo na autobusku stanicu, i to nekog gradića u provinciji, a ne prestonice od 2 miliona stanovnika. Da, da, "gradi se", samo se gradi već 5 godina, i još zgrada faktički nije ni započeta, a završena će biti ko zna kad.

Kada je 1966. glavna autobuska preseljena sa Tašmajdana u Savski Amfiteatar, taj novi objekat je bio građevinski kompletno završen i bio je Spejs Šatl u poređenju sa dotadašnjom predratnom stanicom. Uporedi to sa situacijom kakva će biti posle februara. A Tašmajdan daleko od toga da je bio periferija Beograda tridesetih godina 20. veka, tada se grad već proširio na istok do Zelenog Brda. Bio je možda periferija 1830-tih, ali 1930-tih je smatran širim centrom grada, u najmanju ruku.
 
Lokacija na dvesta metara od Skupštine se teško može nazvati periferijom 😂

Iako je svima jasno koliki je BNV kriminal, nemojmo idealizovati druge krimose samo jer su u sukobu sa BNV. Trenutni BAS ne zadovoljava ni minimalne uslove, a kamoli da "sve to ima" u smislu opremljenosti i infrastrukture. Ne primaju kartice, WCi se plaćaju, a da ne pominjem što imaju ogledalo na plafonu, nemaju čekaonicu, izlaz na perone se plaća, a na njima nemaš ništa... U suštini, meni kao putniku se apsolutno ništa ne menja ako otvore "ledinu" sa aneksom. I dalje neće primati kartice, i dalje neću imati gde da sednem dok čekam da se bus postavi na peron, i dalje neću hteti da koristim WC (iako u aneksu verovatno nemaju ogledala)...
 
Organizacija sadašnjeg BAS-a gde samo što se i disanje ne naplaćuje je čista pljačka, o tome smo već pisali. A ta stanica je prebukirana, jer je pre nekoliko godina Lastina stanica srušena i svi polasci Laste, Šidekspresa i Pantransporta su prebačeni na BAS, opet zbog izgradnje BW Magnolie. Nije sporno ni to da bi autobusima bilo daleko lakše manevrisanje u širokim novobeogradskim bulevarima, nego u relativno uzanim ulicama oko Savskog Amfiteatra.

Ali sadašnji BAS ima čekaonicu, koja je ujedno i šalter-sala ( iako je premala za stanicu tog gabarita). Ta čekaonica se zimi greje, a ova ruina na NBG osim perona sa nadstrešnicom nema doslovno NIŠTA. Autobuske stanice u Užicu,Požezi,Čačku,Kraljevu,Nišu,Sremskoj Mitrovici,Novom Sadu,Subotici, itd ,itd, imaju stanične zgrade sa kakvom-takvom čekaonicom, a Beograd to neće imati od februara ove godine. Žalosno, ali istinito.
 
Pa nema čekaonicu, šalter sala nije to. Ima dve, jednu za međugradske i jednu za međunarodne polaske, ali ni u jednoj nema dovoljno mesta za sedenje, a nemaju ni izlaz na peron. Čekaonica mora ili da ima izlaz na peron ili da ima monitore gde kao na železničkoj stanici pokazuje polaske i da li je autobus na peronu. Šta mi vredi "čekaonica" kad moram da izađem na peron 15 minuta pre polaska, a onda Miletu treba još 15, 20 da doveze bus do perona. A onda još za pola sata stajanja na hladnoći oni uzmu peronsku...
 
Vrh