Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

Gospodo, hvala na tako brzom odgovoru.
Slažem se da je Deutsche Bahn imao 1.6 milijardi EUR profita, ali molim vas da obratite pažnju odakle ti profiti dolaze. Naime, u sklopu DB grupe je i koncern kargo rail prevoza Railion i to u Nemačkoj, Holandiji, Danskoj i Italiji. Kao mali primer iskrivljenosti tog podatka, reći ću vam da DB Station&Service, deo DB koja se brine samo o stanicama (ne o prevozu, itd), čini 270 miliona EUR tog profita o kome govorite. Ukoliko vas zanima profitabilnost putničkih železnica, upućujem vas npr. na sledeću studiju švedskog Instituta za prevoz i komunikacije (SIKA)

http://www.sika-institute.se/Doclib/Import/104/sr_2003_7es.pdf (PAŽNJA: PDF fajl)

ili Amtrak-a:

http://www.gao.gov/cgi-bin/getrpt?RCED-98-151 (PAŽNJA: PDF fajl)

Mislim da izjava da elektrificirani vozovi ne zagađuju okolinu i ne prave buku je sasvim pogrešna. Već sam spomenuo u svom prethodnom postu da električna energija mora da dođe od nekud, a u Srbiji, ona trenutno dolazi neobnovljivim metodama (vidite: http://www.eps.co.yu/onama/osnovnipodaci.htm ). Po EPS-u skoro 70% energije dolazi iz termoelektrana ili elektrana na gas, koje su izuzetno štetne za okolinu. Ne bih ni da govorim o nepoželjnim efektima gradnje hidroelektrana na plavnom području (a poplava već ima previše u Srbiji). Ovo je sve isuviše skupo, s obzirom da po toj varijanti država treba da investira u ceo elektro-energetski sistem, a ne privatni preduzetnici. Po meni, u Srbiji je stopa poreza već isuviše visoka, ne bih je više povećavao. Takođe, ne bih želeo da stvari ostanu ovako, jer je mnogo lakše očuvati prirodnu sredinu nego je posle opet čistiti (u nekim slučajevima ovo drugo je i nemoguće).

Inače, @Steva ... ovog gospodina znam prilično dobro, on je sve ali ne i pobornik američkog načina života. To je dečko koji je dobrovoljno otišao u Rusiju da radi za trećinu svoje plate u DOT zato što mu se tamo više sviđalo - a radio je na modernizaciji njihovog železničkog sistema. Ja jednostavno smatram da je prerano i preskupo razvijati međugradsku železnicu jer će nam želje prerasti mogućnosti. Inače, ovde u Americi, autobusi su misaona pojava, niko ih ne koristi - automobili i avioni se forsiraju, ali autobusi ne.

Inače što se udobnosti tiče, slažem se da je voz lepši - nikad neću zaboraviti putovanje DB-om od Hamburga do Amsterdama gde je voz išao 360km/h. Bilo je predivno. Mada, neka autobuska putovanja koja sam imao po Meksiku su isto bila veoma dobra - autobus je imao WC sa tuš-kabinom i mali kafe u sredini, i bilo je veoma udobno.
 
jovanovm":1x1sqems je napisao(la):
...
Ja jednostavno smatram da je prerano i preskupo razvijati međugradsku železnicu jer će nam želje prerasti mogućnosti.
...
Da su Nemci i ostali tako razmisljali ne bi nikad uspeli da dovedu svoju zeleznicu do tog nivoa koji ima trenutno. Jednom mora da se krene sa tim! Sto pre to bolje. Razvoj zeleznickog saobracaja bi trebalo da se vrsi sinhrono sa izgradnjom alternativnih (zelenih) izvora energije a ne da opet jedno ceka na drugo i tako u nedogled. Isto tako ne mozes pricati o ekologiji i forsirati automobilski i autobuski saobracaj. Zeleznicki saobracaj sigurno ne moze vise da zagadjuje okolinu od drumskog. Ako uporedimo jednu kompoziciju voza i broj putnika koji stane u njega sa kolicinom autobusa ili jos gore automobila za isti broj putnika onda ne mogu da poverujem da voz pravi vece zagadjenje u konacnom racunu. Pre svega ja sam ovde govorio o nekoj skoroj buducnosti a ne o sadasnjem stanju. Rekao sam da je potrebno razviti zeleznicki saobracaj a uz to ide i ono sto ti pominjes - elektricna mreza tj. pogoni za proizvodnju el. energije. Ako mislimo da imamo neki standard onda sigurno da moramo da menjamo ne samo vozove i automobile i da gradimo kule i gradove vec da vodimo racuna o ekologiji i dovedemo je na neki evropski nivo a to zahteva ulaganja pored ostalog u ekoloske vidove proizvodnje el. energije. Onda ce ta prica o ekoloskoj strani zeleznickog saobracaja doci do izrazaja. Na kraju krajeva udobnost putnika je velika stavka (pogledaj anketu radjenu za GSB i sta je putnicima vazno) tako da ostajem pri svom stavu i nadam se u brzi razvoj nase zeleznice.
 
Razvoj železnice u Nemačkoj se desio kada je takav vid prevoza bio moderan i nov, a pratio je industrijsku revoluciju u jednoj od najrazvijenijih zemalja sveta. Sa druge strane, ja sam govorio o relativnoj ceni početne investicije, i njenom mestu u trenutnom ekonomskom razvoju Srbije. Poboljšanje železničke infrastrukture podrazumeva trošenje narodnog novca - moja teza je bila samo to da su nam u trenutnom stepenu ekonomskog razvoja nepotrebne investicije u poslovne poduhvate koji nisu direktno isplativi. Nesumnjivo da je lepše i bolje putovati vozom - ja samo mislim da tome trenutno nije mesto u Srbiji. Sa druge strane, podržao bih razvoj železnice ukoliko bi došlo do privatizacije Železnica Srbije, u korišćenja novca dobijenog tom privatizacijom da dođe do modernizacije pruga (koje, jeli, moraju biti u državnom vlasništvu, da bi bila osigurana poštena konkurencija). U tom slučaju, privatni operateri bi održavali železničke linije na mestima na kojima je to isplativo, i cela ova moja diskusija bi bila bespredmetna.
Što se ekologije tiče, Milanče, to ti je dobra poenta, iskreno, nisam razmišljao o odnosu putnik/emisije. U ovoj varijanti sa privatizacijom, i sa priv. EPS-a mislim da bi onda razvoj železnice mogao biti uspešan. Ono o čemu sam ja govorio je bilo u trenutnoj atmosferi određenih nesposobnih političara kojima tako nešto nije ni u planu.

Na kraju krajeva, ako većina ljudi želi voz, onda im to i trebamo pružiti. Ja putujem redovno autobusom kada sam u Srbiji, i nekako uživam u rastu tog privatnog biznisa, zato sam i toliki pobornik autobuskog vs. železničkog (državnog) prevoza.
 
@dedinje
Malo ću off topic, uglavnom bih se složio s tvojim postom u vezi železnice, ali reci mi gde se to popravlaju železnice u Srbiji, i koja se to ukinute pruge ponovo otvaraju???? :/
 
U vojvodini je pre oko 20 godina ukinut veliki broj zelezničkih pruga kao nerentabilne. Zamenili su ih autobusi. Na prugama koje su ostale ukinuti su mnogi putnički vozovi. U novinama je prošle godine pisalo da se planira ponovo otvaranje nekmih pruga i da je vreme pokazalo da je njihovo ukidanje bila greška. Inače pruge se u Srbiji već godinama remontuju i osposobljavaju za veće brzine, Mnogo je rađeno na pruzi Beograd-Bar i pruzi Beograd-Niš. Urađen je generalni remont pruge Beograd-Velika plana koja je deo magistrale Beograd-Niš. Kod Ćuprije će se vršiti veliki remont oko 10 km. pruge. Izgradiće se nova trasa, novi most preko Morave i potpuno će se ispraviti oštra krivina. Zbog nove trase noraće da se pravi i nova zel. stanica Ćuprija. Takođe je već nekoliko godina u toku remont pruge Čačak-Stalać koja se i elektrificira. Šteta ja što su momentalno van funkcije pruge prema Kosovu od kojih je ona što ide od Kraljeva dolinom Ibra magistralna pruga koja se završava u Skoplju. Na deonici Stalać-Niš, gde pruga prati tok Morave i ima mnogo krivina, treba da se naprave dva veća tunela čime će se izbeći krivine i omogućiti brzina od 160 km/h. Inače, na skoro celoj duzini pruge Beograd-Niš postavljen je drugi kolosek. U toku je takođe elektrifikacija magistrale Niš-Dimitrovgrad (Sofija).
 
@dedinje
To su uglavno planovi, a kada će biti....videćemo. Na pruzi Beograd-Velika Palana nije urađen nikakav remont, ona je i dalje loša, beovoz ide do Mladenovca dva sata, nekad i više, pruga preko Male Krsne je još gora. Dupli kolosek se nalazi samo od Velike Plane do Niša.
Najveća katastrofa su timočke pruge, pruga je sva obrasla u travu, vozovi idu dva puta na dan (u svakom smeru po jedan). Najveća brzina na njima je 40 km/h, a čuvena lokomotiva 661 može najviše 30 km/h, pod uslovom da se ukloni jedan rezervoar da bi se smanjio osovinski pritisak. Razmatra se o potpunom ukidanju svih timočkih pruga. Građani i industrija timočke krajine je protestvovala i donošenje definitivne odluke je odloženo za kasnije, što ne znači da se odustalo od toga :mad:
Drugo, jedan od uslova svetske banke za pomoć železnici je ukidanje 400 km nerentabilnih pruga. One mogu ostati jedino ako ih lokalnasamouprava bude održavala, a to će biti nikada.
Železnici se crno piše, pogotovo s ovakvim rukovodstvom i ministarstvom.
Ja se izvinjavam za veliki OFF TOPIC, više neću o ovome da govorim.
 
Pogrešio sam, stalno brkam ta dva mesta, remont i to temeljan (stari koloseci su bili potpuno dignuti) izvršen je na pruzi Beograd - Mala Krsna a ne B - Velika Plana. Inače, remont je u toku na svim prugama koje sam pomenuo. Što se tiče timočkih pruga to je strašan poraz i za zeleznicu i za celu Srbiju. Prugu Niš - Zaječar - Negotin - Dunav (Rumunska granica) podigla je još kraljevina Srbija. Ona je vrlo interesantna, ide dolinom Timoka i ima mnogo tunela. Putovao sam njome i ne mogu da verujem da postoji mogućnost da je ukinu. Pa bili su planovi da se kolosek postavi preko Đerdapske brane i da se napravi spoj sa Rumunskim zeleznicama. Onda bi se iz Beograda za Bukurešt moglo putovati preko Pozarevca, Negotina, Đerdapa, (brana bi posluzila kao most preko Dunava) i dalje u Rumuniju. Tamo se već vozi 160 km/h. Ta veza Beograd - Bukurešt bila bi mnogo kraća od ove sadašnje preko Vršca i Temišvara. Ostaje mi samo nada da se to najgore neće desiti. Valjda će građani istočne Srbije uspeti da sačuvaju te pruge. Dobra zeleznica je dragocena za razvoj jedne zemlje. Srbija treba da povede više računa o svojoj zeleznici.
 
Autobuska st. u Novom Sadu je jednom recju PROSTA.Izgleda prakticna ali bez imalo mastovitosti.Pa ne bismo bankrotirali da joj ga malo damo na neobicnosti.Izgleda da nas sindrom socijalizma nece nikad napustiti.
Beograde pamet u glavu.
 
Muke sa peronima
Z. R., 15. jul 2007
POSLE tekstova u našim novinama o stanju na Autobuskoj stanici Beograd i naplaćivanju stanične usluge, našoj redakciji javilo se na desetine čitalaca koji su želeli da izraze svoje nezadovoljstvo. Najviše primedbi stiglo je upravo na račun visine stanične usluge koja košta 80 dinara, a građani smatraju da za nju ne dobijaju ništa. Takođe, mnogi su revoltirani izjavom nadležnih u ovom preduzeću da se taj novac "ubira", jer putnici koriste ambulantu, poštu i nadstrešnice.

- Ne mogu da verujem da neko izjavi da prodaje upotrebu nadstrešnice! Ima li uporište u Ustavu za tako nešto? Na peronskoj karti piše da je ona i osiguranje tokom puta. Zbog čega ga onda naplaćuju i onome ko samo želi da do autobusa priđe i pomogne nekome koga prati da odnese prtljag ili da sačeka nešto poslato autobusom - pita se jedan naš čitalac. - Ne razumem, to je osiguranje tokom puta na koji ni ne idem!?! Stanična usluga, a ni s od stanice, o usluzi ne vredi ni govoriti. Ko je zadužen da nam da odgovor o opravdanosti i ustavnoj utemeljenosti za ovakvu pljačku?

Bilo je i onih koji su se upustili u računanje, pa je tako jedan čitalac sabrao da bi za novac za pristup stanici mogao da kupi tri i po kilograma hleba.

- Bezobrazluk! Kažu, tu ti je osiguranje i još ponešto!? Sve se zna, ali niko nema hrabrosti da nešto preduzme, ogromne su pare u pitanju i zato se toliki rat vodi, jer je taj monopol i tekako štićen od Države - smatra posetilac sajta "Novosti" koji se predstavio kao prevoznik.

"Statističar" smatra da je obrazloženje nadležnih u BAS da se stanična usluga naplaćuje zbog korišćenja pošte i ambulante nelogično.

- Pa to postoji i u Bulevaru, Takovskoj, Požeškoj, Birčaninovoj, u selima oko Grocke... Da li to znači da bi trebalo i tamo naplaćivati ljudima po 80 dinara iz istih razloga? Stanicu ovakvu kakva je treba ukinuti. Pre svega iz sanitarnih razloga, zbog očajne nehigijene, a zatim iz humanitarnih, zbog nehumanih uslova korišćenja usluga, saobraćajnih, zbog otežanog gradskog saobraćaja u ulicama oko stanice, urbanistickih, zbog odvratne arhitekture i na kraju zbog ovakve pljačke putnika i onih koji ih prate odnosno dočekuju sa putovanja.
Miroslav smatra da je najbolje rešenje da grad Beograd da koncesiju minimum trojici privatnika da otvore autobusku stanicu jer "bez konkurencije nema boljitka. Pa, kad počnu da gube promet i mušterije ili će dići nivo usluge i spustiti cenu usluga ili propasti".

- Ako su podaci o 15.000 putnika dnevno tačni, to znači da oni za mesec dana inkasiraju 450.000 evra - izračunao je naš čitalac. - To znači da svaki zaposleni može da ima bruto platu od 560 evra. A gde su takse za svaki autobus koji koristi usluge beogradske stanice, a gde su takse za izdavanje poslovnih prostora. Tu se vrti mnogo para, a usluga je jadna. To je jedan od razloga za posetu finansijske inspekcije.


PO STAROM
SRAMOTA je da za 40 godina nije ponuđen nijedan novi sadržaj korisnicima - smatra čitalac koji se predstavio kao "svedok". - Renoviran je toalet koji se papreno plaća i šalter sala, čime su više profitirali zaposleni nego putnici. Nadstrešnica je ista ona koja je bila i ranije. Kafane, prodavnice i pošta, takođe. Za pare koje uzimaju ljudima morali su da im obezbede dodatne sadržaje: čuvanje prtljaga, klimatizovane, čiste i dobro nameštene čekaonice, besplatne toalete, bioskope, tržni centar, zabavne sadržaje za decu, kafiće, moderne restorane, pekare, više info-saltera, itd. Pre svega zbog onih koji su u tranzitu i provode po nekoliko sati na stanici, ali i zbog onih koji čekaju prevoz koji nekada kasni satima.
Izvor: Vecernje Novosti
Llink: http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=106156&datum=2007-07-16
 
strasno, ponoviću da nemam uopste razmevanja za to što se odmah ne gradi nova stanica na BGD, sa koristima koja ona donosi to je smešna investicija. Mislim nije to sada aerodrom ili železnička stanica nego samo nabudženi parking sa korisnim sadržajima!!!
 
Pa da. Upravo ni meni to nije jasno! Kao da je to pa neka ultra investicija! A kad su vec sve tamo kod buvljaka razrovali, mogli su i jedan BAS da uglave!

Nadam se da ce ga bar uzeti u obzir kada krenu da prave pristupne saobracajnice za Adin most!
 
Pre svega iz sanitarnih razloga, zbog očajne nehigijene, a zatim iz humanitarnih, zbog nehumanih uslova korišćenja usluga, saobraćajnih, zbog otežanog gradskog saobraćaja u ulicama oko stanice, urbanistickih, zbog odvratne arhitekture i na kraju zbog ovakve pljačke putnika i onih koji ih prate odnosno dočekuju sa putovanja.


^^ e to je to :)
 
Ma tu se svi slazermo.Konsenzus.Nema izgovora,nema dvoumljenja gde nova treba da bude(NBG kod buvljaka).Nema argumenata ni finansijskih ni pravno-imovinskih da se odugovlachi(nema problema sa vlasnishtvom zemljishta nove lokacije a ko shto rekoste nije to neko Bog zna kakvo ulaganje a koristi su enormne).Nadam se da nece biti toliko ludi da kad tuda prodje UMP ne premeste autobusku stanicu.

Shta li Bobic ima da kaze na sve to? :p
 
A ko upravlja tom stanicom? Gde je uvid u finansije? Mislim da bi bilo vise nego interesantno videti na sta idu te pare od zetona. Ono sto mene izludjuje je da kad npr. pratim svoju devojku ili babu, dedu ili koga god vec na stanici ne mogu da im pomognem sa koferima do autobusa!!??? Au to stvarno jos nigde nisam video. BRUKA!
 
Bloq72":15k3punt je napisao(la):
Ma tu se svi slazermo.Konsenzus.Nema izgovora,nema dvoumljenja gde nova treba da bude(NBG kod buvljaka).Nema argumenata ni finansijskih ni pravno-imovinskih da se odugovlachi(nema problema sa vlasnishtvom zemljishta nove lokacije a ko shto rekoste nije to neko Bog zna kakvo ulaganje a koristi su enormne).Nadam se da nece biti toliko ludi da kad tuda prodje UMP ne premeste autobusku stanicu.

Shta li Bobic ima da kaze na sve to? :p
Ovakav Konsenzus u vezi nekog pitanja na ovim Diskusijama još nikada nisam video :D Ne zaista... šta je sa time? Trebalo bi da postavimo pitanje DJB na njegovom blogu što ću i učiniti.
 
Milance":fx4u1k24 je napisao(la):
A ko upravlja tom stanicom? Gde je uvid u finansije?
Postoji firma BAS a.d., vlasnik je Konzorcijum a.d. sastavljen od zaposlenih i ostalih oko 52%,
zatim Država koja treba da proda svoj deo akcija na berzi.
Postoji problem oko poreza za 2005g. koji nije plaćen i tačno izračunat,pa se sve
radi ponovo.Do tada niko neće kupiti akcije i povesti više računa o firmi.

Đorđe Bobić malo ima veze sa ovim problemom,ali može da kaže da li će se iskoristiti
gradnja UMP-a pored i iznad Buvljaka za izmeštanje tog OTC-a sa te lokacije.
 
Steva":y14rky2x je napisao(la):
Bloq72":y14rky2x je napisao(la):
Ma tu se svi slazermo.Konsenzus.Nema izgovora,nema dvoumljenja gde nova treba da bude(NBG kod buvljaka).Nema argumenata ni finansijskih ni pravno-imovinskih da se odugovlachi(nema problema sa vlasnishtvom zemljishta nove lokacije a ko shto rekoste nije to neko Bog zna kakvo ulaganje a koristi su enormne).Nadam se da nece biti toliko ludi da kad tuda prodje UMP ne premeste autobusku stanicu.

Shta li Bobic ima da kaze na sve to? :p
Ovakav Konsenzus u vezi nekog pitanja na ovim Diskusijama još nikada nisam video :D Ne zaista... šta je sa time? Trebalo bi da postavimo pitanje DJB na njegovom blogu što ću i učiniti.
Општа петиција ;)
 
Sada ovu lokaciju koristi firma 'BAS' a.d. koja još nije sasvim privatizovana, a stoji dosta loše.
Ko će da finansira izgradnju nove stanice na N.Bgd?
Grad bi trebalo da nešto učestvuje, jer će se osloboditi dobra lokacija za .....park. :) ili nešto drugo.
Sa druge strane, nije uredu da Grad gradi objekte bilo kojoj firmi koja je na berzi.

basgx0.jpg
 
Jes' vala, stanica je stvarno uzasna. Zar nije Bobic ranije spomenuo na svom blogu daje on dejstvovao da se stanica izmesti na NBG? Ne secam se tacno gde i kad...
 
Pa, jeste ...ali, nije rekao ko će da finansira izgradnju te nove stanice kod Buvljaka.

Urbanisti su samo odredili lokaciju, a sad treba naći pare za nju.
 
Da li će se autobuska i železnička stanica graditi kao jedan objekat ili dva nezavisna? Lično mislim da je bolje da se tretiraju kao jedna celina, sa jednom staničnom administracijom (zašto je duplirati?)

BAS i Železnica treba da osnuju zajedničko preduzeće koje bi upravljalo ovom mešanom stanicom.

Onda bi i perone mogli da podele slično kao na aerodromu, npr. A1-A30 domaći autobuski saobraćaj, B1-B30 međunarodni autobuski saobraćaj, C1-C8 železnički saobraćaj.

Deo parkinga (za autobuse) kao i radionice za autobuse (recimo da mogu da popravljaju 10 autobusa istovremeno) mogu da smeste ispod stubova postojeće železničke stanice (da ih ne gledamo).
 
Pa glavna zeleznicka stanica ce biti Prokop, autobuska stanica nema sa tim projektom nista.

Eventualno, na NBG ce biti Zeleznicka (sporedna) i autobuska jedna pored druge, ali ce ostati odvojena preduzeca. Z.stanice ce ostati pod holdingom Zeleznice Srbije, a BAS je posebno preduzece...
 
dragan":2blpj8jj je napisao(la):
Pa, jeste ...ali, nije rekao ko će da finansira izgradnju te nove stanice kod Buvljaka.

Urbanisti su samo odredili lokaciju, a sad treba naći pare za nju.
Мислим да би најлогичније било да град финансира изградњу. То није велика инвестиција, не треба не знам шта да се гради. Станична зграда и перони, остала инфраструктура је већ ту. Уосталом, мислим да би им се то исплатило јер би простор на којем се налазе станице могли да продају за лепе паре...
 
nisam mislio da kod buvljaka bude glavna železnička stanica, znam da bi železnica i bas morali da prave novo zajedničko preduzeće koje bi upravljalo mešanom stanicom.

Objedinjavanje sam posmatrao sa praktične strane. Npr. stranci koji dolaze na sabor u Guči. Siđu sa voza sa jednog perona, uhvate kolica slična onima sa aerodroma, i prenesu prtljag do drugog perona gde im je autobus. Ako nekome Beograd nije krajnja stanica a mora da menja vrstu prevoza, zašto bi morao da vuče kofere iz jedne zgrade u drugu? Ne mogu da verujem da ni u jednim gradu ne postoji mešana autobuska i železnička stanica.

Mislim da je i gradu i železnici i bas-u najisplativije da grade samo jednu stanicu, glavnu autobusku i malu železničku za ljude koji koriste voz/beovoz zajedno u kombinaciji sa autobusom.
 
Vrh