Šta je novo?

Aerodrom Batajnica

У Југославији је постојала тзв. Жутићева бела ескадрила (у реалности 138. авио пук после бригада) која је превозила Тита и државни врх. Данас би могли да имају одељење те намене у постојећој транспортној ескадрили.
 
Tito je ipak bio maršal zemlje sa 23 miliona stanovnika pa su Karavela i kasnije 727 bili opravdani :) U Muzeju istorije Jugoslavije inače je bio sačuvan VIP enterijer jednog 727 (pre nego što ih je preuzeo Aviogenex), ne znam da li je ikad prikazan javnosti...

Postoji Avio služba Vlade Srbije i helio jedinica MUP-a za civilne potrebe (smatram da vojska ne bi trebala da se kompromituje da prevozi ni državni, čitaj civilni, vrh, ni predsednike osim u vanrednim situacijama), a današnjoj vojsci je za vojne VIP potrebe dovoljan C295 (po potrebi se ubace sedišta) i H145 (planiran je jedan za VIP transport).

Takođe mislim da današnja vojska ne bi trebala da se bavi komercijalnim stvarima... Vojska je puna nekretnina, od kojih ogroman broj zvrji prazno (što stanova, što komercijalnog prostora), inertni su da izdaju to komercijalno a šta bi tek uradili sa vazduhoplovima... bolje ne, samo se kompromituje jedna od poslednjih institucija koja ima kaka-takav kredibilitet među građanima :)
 
Poslednja izmena:
C295 je vojni avion za vojnu upotrebu i to treba i da ostane. Za potencijalni prevoz civila u komercijalnom saobraćaju se verovatno ne bi ni mogle obezbediti odgovarajuće dozvole vazduhoplovnih vlasti jer se u vojsci koriste potpuno drugačiji standardi za razliku od civilstva.
Sve dozvole su uveliko pribavljene, avion je sertifikovan po standardima ICAO, Međunarodne organizcije za civilni vazdušni saobraćaj.
 
To je sve malo komplikovanije nego sto izgleda. U sustini ti avioni se vode kao drzavni i za njih vaze posebna pravila. Vojska se ne mora nuzno pridrzavati easinog sertifikata za tip aviona, cak ni propisanih procedura eksploatacije od strane proizvodjaca, mada verujem da ipak to rade.

Da bi regularno ucestvovali u saobracaju moraju da naprave neku firmu i da je registruju kao avio prevoznika, da prebace avione na tu firmu, da uvedu avione u civilni registar, da naprave sve neophodne procedure ekspolatacije i odrzavanja po standardima propisanim za avioprevoznike, da dcv to odobri…

Naravno, moze i ovako ali sa rizikom da ti druga drzava ne odobri prelet/sletanje.
 
Vrh