Пантограф
Professional
- Učlanjen(a)
- 23.04.2012.
- Poruke
- 21.491
- Pohvaljen
- 49.412
Ево и неких идеја за прекомпоновање железничког саобраћаја у Србији по укључивању нових возова "Штадлер ФЛИРТ" у саобраћај.
А) Укидају се дуголинијски путнички возови (Београд - Ниш, Београд - Врбница и сл.), нове гарнитуре ангажују се првенствено на регионалним линијама, а композиције састављене од локомотива и класичних путничких вагона преусмеравају на брзе (интер-сити) возове.
Б) Поново се уводе убрзани возови, који са брзим (интер-сити) чине јединствен такт на дугим линијама (нпр. Београд - Ниш такт један сат - на свака два сата смењују се убрзани и брзи (интер-сити).
(можда је, уместо застареле номенклатуре "путнички, убрзани, брзи" боље одмах примењивати савременију, која ће свакако једном бити уведена и на ЖС: "регионални, интер-регионални, интер-сити")
В) Уводе се регионални (путнички) возови:
1) Панчево - Београд центар - Нови Сад
(трајање путовања 2:25 мин.)*
поласци на свака два сата; ангажоване 3 композиције
2) Панчево - Београд центар - Раковица (45 мин.)
свака два сата; 1 композиција
3) Младеновац - Нови Сад (3 сата, 15 мин.)
свака два сата, 4 композиције
4) Ваљево - Панчевачки мост (2:15)
ван шпица - због БГ:воза
односно
Ваљево - Панчево (2:50)
у шпицу
укупно - на отприлике свака два сата, 5 композиција
5) Пожаревац - Сремска Митровица, новим БГ чвором (сваки други до Шида)
(3:32 - 4:01)
шест пари возова, 3 композиције
6) Панчево - Сремска Митровица (сваки други до Шида)
(1:55 - 2:24)
шест пари возова, 2 композиције)
7) Краљево - Чачак - Пожега - Ужице - Пријепоље
(4:35)
шест пари возова, 3 композиције
8) Ваљево - Ужице (2:15)
четири пара возова, 1 композиција
9) Ниш - Јагодина (2:25)
четири пара возова, 1 композиција
10) Ниш - Прешево (3:40)
шест пари возова, 3 композиције
11) Београд - Параћин (3:35)
шест пари возова, 3 композиције
12) Нови Сад - Суботица (2:40)
свака два сата, 3 композиције
* - укупна трајања путовања по смеру су дата према садашњем стању пруга
Укупан број композиција превазилази број купљених у Швајцарској - подразумева се да ће на појединим регионалним линијама саобраћати и РВР гарнитуре серије 412/416.
Тактни ред вожње није предвиђен на свим правцима, услед схватања да за тако нешто ипак недостаје композиција.
Главна железничка станица Београд је овога пута изузета из разматрања, због слабог стања колосека између ње и Ресника.
А) Укидају се дуголинијски путнички возови (Београд - Ниш, Београд - Врбница и сл.), нове гарнитуре ангажују се првенствено на регионалним линијама, а композиције састављене од локомотива и класичних путничких вагона преусмеравају на брзе (интер-сити) возове.
Б) Поново се уводе убрзани возови, који са брзим (интер-сити) чине јединствен такт на дугим линијама (нпр. Београд - Ниш такт један сат - на свака два сата смењују се убрзани и брзи (интер-сити).
(можда је, уместо застареле номенклатуре "путнички, убрзани, брзи" боље одмах примењивати савременију, која ће свакако једном бити уведена и на ЖС: "регионални, интер-регионални, интер-сити")
В) Уводе се регионални (путнички) возови:
1) Панчево - Београд центар - Нови Сад
(трајање путовања 2:25 мин.)*
поласци на свака два сата; ангажоване 3 композиције
2) Панчево - Београд центар - Раковица (45 мин.)
свака два сата; 1 композиција
3) Младеновац - Нови Сад (3 сата, 15 мин.)
свака два сата, 4 композиције
4) Ваљево - Панчевачки мост (2:15)
ван шпица - због БГ:воза
односно
Ваљево - Панчево (2:50)
у шпицу
укупно - на отприлике свака два сата, 5 композиција
5) Пожаревац - Сремска Митровица, новим БГ чвором (сваки други до Шида)
(3:32 - 4:01)
шест пари возова, 3 композиције
6) Панчево - Сремска Митровица (сваки други до Шида)
(1:55 - 2:24)
шест пари возова, 2 композиције)
7) Краљево - Чачак - Пожега - Ужице - Пријепоље
(4:35)
шест пари возова, 3 композиције
8) Ваљево - Ужице (2:15)
четири пара возова, 1 композиција
9) Ниш - Јагодина (2:25)
четири пара возова, 1 композиција
10) Ниш - Прешево (3:40)
шест пари возова, 3 композиције
11) Београд - Параћин (3:35)
шест пари возова, 3 композиције
12) Нови Сад - Суботица (2:40)
свака два сата, 3 композиције
* - укупна трајања путовања по смеру су дата према садашњем стању пруга
Укупан број композиција превазилази број купљених у Швајцарској - подразумева се да ће на појединим регионалним линијама саобраћати и РВР гарнитуре серије 412/416.
Тактни ред вожње није предвиђен на свим правцима, услед схватања да за тако нешто ипак недостаје композиција.
Главна железничка станица Београд је овога пута изузета из разматрања, због слабог стања колосека између ње и Ресника.