Šta je novo?

Студентски трг - Studentski trg

Znate svi da sam protiv govnarije na vlasti ali konacno da otvore vasinu za saobracaj. Ne idem cesto u centar hvala bogu ali prekjuce sam isao posle 100 godina i prosao sam ovuda do garaze u rajicevoj, nisam presrecan mnogim stvarima ali sam presrecan jer je ulica konacno otvorena za saobracaj. Nekako je ta zona prodisala. Saobracaj ne treba ukidati svuda da ne dodje do rasipanja aktivnosti. Moje misljenje. Jos koja poplocana ulica da, ali vasina u pesacku zonu NE! Takodje podrzavam kruzne tokove, ali ne podrzavam zabranu skretanja levo, to je retardirano, neverovatno je iritantan sklop jednosmernih ulica za koje neko ko nije u toku kuda moze da prodje ima da se zavrze u kolo jednosmernih i da stvara dodatnu guzvu a takvih je mnogo. Posebno ako se tako cesto ukidanja skretanja ulevo pa mnogi ne znaju, onda mora da opkruzi ceo centar da bi se samo izvukao iz kola.
 
Najbolje rešenje za Studentski trg je pešačka zona + tramvaj od Taša do Kalemegdana. Međutim od te priče nema ništa tokom ove, a verovatno i sledeće gradske vlasti.
 
Nije samo do toga koja je vlast, nego što nema drugog kolskog prolaza za velika vozila od Trga do Kalemegdana a da nije okolo naokolo.

I pritom ne mislim samo na npr vatrogasne ili đubretarske kamione. Nego nemaju gde drugde ni turistički autobusi, auto kranovi (po potrebi), veća dostavna vozila, itd...

Na primer, kamion od 3.5 tone ili autobus dužine 12 metara ne mogu da idu Braće Jugovića i kroz Zmaja od Noćaja jer ne mogu uopšte da uđu u Zmaja od Noćaja. Jer je široka fazon 2.8 metara i ima oštre ćoškove na ulazu i izlazu a nije u osi sa Braće Jugovića.
 
Nije samo do toga koja je vlast, nego što nema drugog kolskog prolaza za velika vozila od Trga do Kalemegdana a da nije okolo naokolo.

I pritom ne mislim samo na npr vatrogasne ili đubretarske kamione. Nego nemaju gde drugde ni turistički autobusi, auto kranovi (po potrebi), veća dostavna vozila, itd...

Na primer, kamion od 3.5 tone ili autobus dužine 12 metara ne mogu da idu Braće Jugovića i kroz Zmaja od Noćaja jer ne mogu uopšte da uđu u Zmaja od Noćaja. Jer je široka fazon 2.8 metara i ima oštre ćoškove na ulazu i izlazu a nije u osi sa Braće Jugovića.
Realno privatni automobili su najveća smetnja za kretanje hipotetićkih tramvaja, a njima na Studentskom trgu nije mesto.

Sve navedeno su realne otežavajuće okolnosti ali mogu se rešiti na hiljadu načina. Dostavnim i komunalnim vozilima pristup može da bude dozvoljen van špica. Za vozila hitnih službi pristup mora uvek biti dozvoljen, ili u slučaju da se projektuje biciklistička staza mogu nju koristiti.

Svaki veći Evropski grad u centru ima ulicu koju dele pešaci i tramvajski prevoz, nema šanse da samo Beograd ne može to da izvede. Primera je puno i svaki problem koji postoji pri implementaciji možemo videti kako je rešen na drugim mestima. A benefiti tramvaja u centru grada bi bili ogromni, naročito za hiljade stanovnika koji žive duž Bulevara kralja Aleksandra.
 
Mogu da se izmeste privatni automobili iz Vasine od Pošte do Kralja Petra. Mada mala je ta količina, to se vidi i sad otkako su ih opet pustili. Ali neki vid kolovoza mora da ostane od Trga do Kalemegdana za sva ostala vozila koja ne mogu u okolne ulice. Sa zatvranjem Knez Mihailove zatvoren je 1 od 2 koridora između od Terazija do Pariske, a prvi sledeći prohodni su daleko, na obe strane.

Vasina bi bila kao bombona kad bi se suzila na 2+1 konfiguraciju, sa drvoredima na trotoarima i usporenjima saobraćaja pred raskrsnice umesto imbecilnih semafora. Otom potom ću da napravim vizuelizaciju toga pa da okačim.
 
Poslednja izmena:
Vrh