Petrović Petar
Beginner
- Učlanjen(a)
- 22.03.2025.
- Poruke
- 37
- Pohvaljen
- 116
Na autoputu Prijedor-Banjaluka, napokon se vidi novo trasiranje, osim Prijedor-Hrnići trasa se pojavila između Kamičana i Lamovite!
Evo i kako to izgleda na OpenStreetMaps, tunel je pod construtction, a ostatak trase Hrenovica-Višegrad pod proposed atributom.
Pogledajte prilog 160362
I detaljno tunel Hranjen.
Pogledajte prilog 160363
Тунел дијели ентитетска граница, ФБиХ не да грађевинску дозволу
М.Ш.09.12.2025 17:03
![]()
Фото: Тунел дијели ентитетска граница, ФБиХ не да грађевинску дозволу
ДОБОЈ - Вршилац дужности директора предузећа "Аутопутеви Републике Српске" Радован Вишковић изјавио је данас да ће се, због објективних проблема у вези са изградњом тунела "Путниково брдо" на другој дионици Коридора "Пет це", познатој као добојска обилазница, морати продужити рокови, али да се настоје отклонити потешкоће.
Вишковић је навео да је извођач радова "Интеграл инжењеринг" наишао на геолошки проблем.
"Није била предвиђена таква врста материјала, није се очекивала по прелиминарном пројекту урађеном прије десет и више година и на основу којег се ушло у ове радове", рекао је Вишковић новинарима након што је обишао градилиште добојске обилазнице заједно са в.д. извршног директора за техничке послове предузећа "Аутопутеви Републике Српске" Слободаном Станаревићем, главним инжењером за градњу Давором Вучковићем, те представницима "Интеграл инжењеринг" и "ИРД инжењеринг" које надзире радове.
Према његовим ријечима, проблем је то што тунел дијелом прелази ентитетску границу и улази у Федерацију БиХ /ФБиХ/, а за тај дио који улази у ФБиХ није добијена грађевинска дозвола.
Он је напоменуо да је уговор о изградњи 5,6 километара у септембру 2021. године потписало предузеће "Интеграл инжењеринг".
"Ми имамо обећања и од министра комуникација и транспорта Едина Форте и Савјета министара да ће учинити све, али ту се појављује проблем који је наметнуо један од бивших високих представника у вези забране располагања државном имовином и на основу тога нису у позицији да издају грађевинску дозволу", рекао је Вишковић.
Он је навео да се то питање покушава ријешити и да постоје увјеравања да ће то питање бити ријешено.
Вишковић је нагласио да ће се морати продужити рокове за завршетак изградње објеката и да је објективан разлог када није добијена грађевинска дозвола да извођач не може да заврши послове.
"У овакве објекте се не смије ни ући да се ради ако нема грађевинске дозволе", додао је он.
Вишковић је захвалио Европској банци за обнову и развој /ЕБРД/ која финансира пројекат и Европској комисији са грантом, те напоменуо да је реномирана италијанска компанија сагледала проблеме на које је наизашо извођач.
Он је напоменуо да су извођач радова, надзорни орган, Влада Српске и Министарство и банка која то све финансијски прати све заинтересоване стране да се ово питање ријеши.
Вишковић је нагласио да су протеклих дана имали састанке и да се нада да ће ускоро бити нађено рјешење за геолошку ситуацију, да се несметано настави са радовима.
"Ово је круцијални објекат који се мора завршити", истакао је Вишковић и додао да треба наћи рјешења да сви у ланцу буду задовољни.
Према његовим ријечима, када се буде завршавао дио ауто-пута на Коридору "Пет це" који иде кроз ФБиХ, а не заврши се овај дио онда ће Добој постати тачка закрчења, преноси СРНА.
"Ово је обилазница око Добоја, желимо да растеретимо град и да ова дионица од 5,6 километара буде у функцији што прије", додао је он.
Вишковић је навео да "Путниково брдо" један има грађевинску дозволу, као и сви остали објекти на територији Републике Српске.
"Овај тунел `Путниково брдо` је око 1.100 метара, а овај иза је 700 метара од којих негдје око 150 тунела и око 200 ауто-пута је оно што залази на дио ФБиХ", навео је он.
Вишковић је потврдио да ће се због ових проблема повећати трошкови пројекта, али да се тренутно не зна колико, да стручна лица из ЕУ раде мониторинг након чега ће се знати висина трошкова.