Šta je novo?

Редови вожње

Marcus Lupus

Higher intermediate
Učlanjen(a)
04.01.2010.
Poruke
565
Pohvaljen
403
A izvini, dal bi mogao ti da daš konkretan primer kako bi organizacija povlačenja vozila u garažu trebalo da izgleda? Ja nisam ulazio u problematiku jutarnjih polazaka, tim pre što si uglavnom spomenuo linije koje održava privatnik, što su obično male skarabudžene garaže za pakovanje do 15 autobusa, i to uglavnom solo. Kako bi to organizacija noćnog pregleda, pranja i manjeg korektivnog održavanja trebalo da izgleda, a po depoima gde treba u nekoliko sati provući 180 vozila na primer? Naravno da je bitno i kad se koje vozilo vraća u garažu, jer ne mogu se predati u 02:45h na primer, pa na ulicu u 03:05h. Ne mogu raditi 24h. To je bar prosta logika. I nikako ne smeju, niti mogu sva nagrnuti odjednom. Autobuse koji su na noćnim linijama verovatno radi prva smena što se održavanja tiče, al to je tek po nekoliko vozila po pogonu. Mislim, ne vidim ni problem da poslednji polasci završavaju između 23:30h i 00:00h. Govorim o dnevnim polascima. Zato postoji noćni prevoz posle ponoći, a druga je priča što se on posebno tarifira. Ne ulazim u to kako privatnici prave dogovore sa Direkcijom oko poslednjih dnevnih polazaka, al i oni treba da imaju neke smislene smene i organizaciju noćnog pregleda i održavanja.

E sad, mogu da se složim da su u kasnim večernjim časovima na nekim linijama previše proređeni polasci, al to je i usled nedostatka kapaciteta i po pitanju osoblja, i po pitanju prostora gde bi se vozila trebala pregledati i održavati. 50 autobusa odjednom ne može da se primi prosto. U prevodu, trebaju garaže većih kapaciteta, više osoblja u održavanju, više vozača u rezervi za razne dopune, ili možda neke međusmene, i na kraju dosta više vozila zarad lakših rotacija i kombinacija, a u smislu da mogu i da se ljudski operu, pregledaju, poprave ako treba itd. Rad bez gašenja 24h je sulud, klanica za vozila uz debelo ugroženu bezbednost i vozača i putnika.
A izvini, zašto bi mene u životu zanimala organizacija povlačenja vozila u garažu?? Valjda ima ko je za to studirao i ko je za to plaćen?

Ne znam kako da ti dočaram da prva i zadnja zapovest u organizaciji povlačenja autobusa u garažu treba da bude putnik, a ne neke interne gluposti kao npr. te, da 2022. godine GSP nije u stanju da raspodeli jednu liniju između dva pogona. Je li to neki nivo kvantne fizike koji još uvek ne možemo da opišemo postojećim matematičkim modelom, ili samo glupost i tipična srpska boljka poznata pod kodnim imenom resavska škola? Tako smo 1973, pa ćeno tako zauvek...

Što se privatnika tiče, i njihovih garažica: Ako se dobro sećam, oni su nastupili svi kao jedno preduzeće, kao nekakav konzorcijum. Njima treba ispostaviti razuman red vožnje, a oni međusobno neka se snalaze kako će, i ovako dele linije.

I na kraju, ko je to aminovao da je striktna deoba linija na GSPove i privatnike u najboljem interesu putnika?

No kao što rekoh, jedini problem je što putnici nikoga ne zanimaju, a ostalo su izgovori. Hrpa izgovora.


Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 

Kesha

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.12.2017.
Poruke
1.217
Pohvaljen
1.598
A izvini, kako ja da probam da ti dočaram problematiku zašto nešto funkcioniše kako funkcioniše, ako to tebe ne zanima. Mislim, ne znam kako bi to trebalo organizovati ulaženje vozila u garažu, a da se sve podredi ostvarivanju polazaka u ponoć, plus već pominjane smene vozača. Ne treba tu fakultet, već samo dovoljan vremenski opseg da se fizički sve može izvesti. Opet, znači mora svako vozilo proći noćni pregled i pranje, i vozač al apsolutno ni jedan ne sme imati smenu, odnosno, predviđeno radno vreme ni za minut preko osam sati, a bez ugrađene pauze, i eventualno dodatnih pola sata za pranje vozila.

Nemaš potrebe da mi se obraćaš lično kao da ja tu nešto odlučujem. Ja samo iznosim fakta ne bi li objasnio zašto je nešto kako jeste, i da nije u pitanju samo ....obolja, nebriga za dobrobit putnika, i diploma resavske prepisivačke škole. Moja namera nije pravdanje nečega, nego pojašnjenje prostih logističkih problema, koji se ne mogu rešiti bez dodatnih kapaciteta za pregled vozila, njihovo razmeštanje po lamelama, i na kraju bez dodatnog voznog osoblja za treću smenu. To je prosto tako. Čini se da je mnogo više linija sa ranim završetkom treće smene kod privatnika, nego kod GSP-a. Svaki dodatni polazak, vozilo itd. mora da se plati, što je opet do Direkcije i Grada.

I da, veliki je logistički problem deliti jednu 23-jku ili 95-icu između pogona. Mnogo je službi koje treba da isprate rad vozača, al pošto verovatno i to malo koga zanima, ne vredi da razvodnjavam dalje. Dele se između pogona samo privremene linije.

A ovo za deljenje linija samo na GSP i privatnike sa GSP-om nema apsolutno nikakve veze. Ima to i svojih prednosti, ustvari i nema nekih mana, sem činjenice da se za linije, koje treba da održava privatnik traže samo solo vozila, osim za 511. Za zglob mora više i da se plati. Takođe, imalo bi tu linija pogodnih za solo vozila da se daju privatnicima, a da GSP preuzme neke koje su dobrano za zglob. Opet, to je isključivo do Grada i Direkcije. Neko je rešio da prosto kupi 244 solo autobusa, ne na insistiranje GSP-a sigurno, i da time neke linije prebaci samo na solo vozila. Znači, tu već ima manjkavosti od strane onih koji treba da urede javni prevoz, i da na kraju krajeva izdvoje novac. E tu vec treba školovanog kadra, i mnogo više zdravog razuma.
 

solecar

Professional
Učlanjen(a)
06.12.2011.
Poruke
16.755
Pohvaljen
17.376
Lokacija
Prokop
Da li zna neko šta se dešava sa redom vožnje za liniju 36? Juče ceo dan nisam mogao da pristupim istom na sajtu SJP, a danas za aktuelni red vožnje piše da je privremeni.
 

filipcukovic

Higher intermediate
Učlanjen(a)
27.04.2019.
Poruke
501
Pohvaljen
836
Lokacija
Beograd
Aha u linku, hm, čudno, al svakako piše da radi od 15.3. i nije se menjao od kad je proradila novosadska pruga
 

KizaNoSleep

Intermediate
Učlanjen(a)
18.11.2019.
Poruke
422
Pohvaljen
386
Ponedeljak... Crni ponedeljak.

Polasci na presigurnoj 305. u 10:55,11:11.
Naravno busa nema, a za 11:27 dolazi troši #146, jedva ide.
A 3 min posle i #3521.
Gužva sačuvaj bože.

Screenshot_2022-08-22-11-05-24-094_com.busplus.jpg
Screenshot_2022-08-22-11-20-05-269_com.busplus.jpg
 
Vrh