Визуелни идентитет је једна од ствари која је у нашој држави јако дилетантски одрађена. Пример су бројни, пре свега државни грб који је као адаптиран 2011. , а само је створен шарених употребе постојећег решења из 2004. и новог решења, затим калемљење истог грба у ознаке МУПа, да не причам о ознакама војних јединица и оног глупог штита у који сад гурају све ознаке у војсци (и институције и установе), и један јако добар скорији пример целокупног промашеног идентитета су фирме настале реструктуирањем железница, за које не знам имају ли глупља имена или глупља графичка решења.
Такође проблем је и са применом неких решења, ево поменута полиција, данас имамо мешавину старијих белих возила са латиничним натписима, новијих са оним очајним налепницама које су јако лошег квалитета, стара која имају нове налепнице које се опет љуште, као и неке плаве марице, старије са латиничним натписом, нове са ћириличним и залепљеном значком, а ту су и сребрни пунтићи. Још додамо шарениш у возном парку.
Некако ми се чини да је 90их то било елегантније и униформније решено, мада у суштини задржано бојење возила из периода милиције - плаво са стране, бела хауба, гепек и кров, са стране значка на вратима, на хауби плави натпис полиција и исти натпис на енглеском. И ротациона светла су била стандардизована, данас и ту имамо велики шарениш. И тако је било и на старим кечевима и на "новијим" флоридама и на марицама. Остала возила (теренска возила, камиони, оклопна возила) били су углавном скроз плави. Изузетак су можда били Мицубишији интервентне, бели са плавим натписом.
Код ватрогасаца је ситуација мало боља, стандарндна црвена боја, с тим што су на новијим возилима бели детаљи - браници, блатобрани и натписи префарбани у жуто. Нека старија возила су остала у изворним шемама, са белим или црним браницима.
Комунална предузећа су посебна прича, углавном се прати тренд и возила се набављају у фабричким бојама, новији смећари и цистерне су углавном наранџасти, старији бели, путарски кипери углавном жути као и кипери осталих предузећа, с тим да су новији чешће наранџасти или бели.
У јавном превозу се покушава као нека унификација бојења изгласавањем црвене шеме али без неког јасног стандардизовања, па имамо добро офарбане нове аутобусе, и старија возила офарабана сва у више верзија - само бели кров, бела штрафта само са стране уз кров, или за сада једини добар пример у ГСПу, један зглобни Тролза тролејбус.
О путничким возилима разних инспекција и јавних предузећа нема ни помисли о унификацији обележавања, углавном су возила у фабричкој боји и могу добити налепницу на вратима са називом институције којој припадају али ни то није обавезно.
Правило о униформном обележавању макар возила полиције, ватрогасаца, хитне помоћи, шлеп службе, спасилачких служби, правосудне страже и комуналне полиције треба увести на државном нивоу. Да се јасно дефинишу боје возила, фонт, величина и позиција натписа, позиција ознака (грбови, значке, лого), тип и боја ротационих светла и блинкера.
Пре сам наилазио на неке руске правилнике о томе како се фарбају и обележавају службена возила (полиција, ватрогасци, хитна помоћ, спасилачка служба-МЧС) али сад не могу да пронађем.