Šta je novo?

Нови мост на Дунаву код Бачке Паланке

Potreba postoji već sada, na sadašnjoj magistrali NS - BP je gužvara svaki dan.
 
PGDS za 2022 godinu je oko 7.500 vozila NS-BP, a posle izgradnje mosta će možda biti i 10.000, jer će tu deonicu koristiti i vozači iz R.Srpske.
IMG_20231228_153929.png
 
Poslednja izmena:
Ono što bi osim brzog puta preko trebalo jeste dobra prigradska železnica Bačka Palanka - Novi Sad. Da opsluži Gložane, Čelarevo, nekako Futog i Veternik.
Još kada bi postojao jedan krak koji bi opsluživao i Bački Petrovac (sadašnja pruga iz Futoga već ide ka njemu ali je stanica dosta van mesta) i pritisak privatnih automobila i prigradskih autobusa sa zapadne strane grada bi bio drastično manji.

Ali to čak niko nigde ni ne spominje.

Nažalost čak i pruga iz Beočina preko Sremske Kamenice i Petrovaradina je uništena, i iako ulazi u grad kruženjem oko tvrđave i kroz Petrovaradin, uz samo par stajališta bi bila drastično brža opcija od autobusa koji se probijaju magistralom uz Dunav. Samo mi pada na pamet koliko bi efiksanije bilo imati kratke autobuske linije koje bi iz podfruškogorskih sela (Ledinci, Rakovac) išle do stajališta i tamo ostalvjale putnike koji bi čekali 5 minuta do prolaska voza. A bus bi se 3-4 minuta po prolasku voza vraćao nazad u sela. Ali a to treba imati prigradsku železnicu i integrisani sistem prevoza sa autobusima, ali ko se potrudi to radi sasvim lepo (Švajcarska ili Austrija na primer).

Nažalost pri rekonstrukcijii glavne pruge BG-NS je propuštena prilika da se napravi i jedno stajalište za prigradske vozove negde odmah iza mosta bliže centru grada (centar je odatle oko 15 minuta hoda). Verovatno bi se vremenom dalo dograditi. Isto tako nisam siguran da u sadašnjoj gradnji postoji recimo stajalište Sajlovo, koje bi u budućnosti za prigradske vozove takođe trebalo. Prosto je vidljivo da prigradski železnički saobraćaj nije uopšte razmatran, a grad i prigradska naselja već sada postaju toliko naseljena da to postaje preka potreba, a ne fantazija. Alternativa je jedino da proživimo istu sudbinu koju u tom pogledu ima Beograd.
 
Ono što bi osim brzog puta preko trebalo jeste dobra prigradska železnica Bačka Palanka - Novi Sad. Da opsluži Gložane, Čelarevo, nekako Futog i Veternik.
Još kada bi postojao jedan krak koji bi opsluživao i Bački Petrovac (sadašnja pruga iz Futoga već ide ka njemu ali je stanica dosta van mesta) i pritisak privatnih automobila i prigradskih autobusa sa zapadne strane grada bi bio drastično manji.

Ali to čak niko nigde ni ne spominje.

Nažalost čak i pruga iz Beočina preko Sremske Kamenice i Petrovaradina je uništena, i iako ulazi u grad kruženjem oko tvrđave i kroz Petrovaradin, uz samo par stajališta bi bila drastično brža opcija od autobusa koji se probijaju magistralom uz Dunav. Samo mi pada na pamet koliko bi efiksanije bilo imati kratke autobuske linije koje bi iz podfruškogorskih sela (Ledinci, Rakovac) išle do stajališta i tamo ostalvjale putnike koji bi čekali 5 minuta do prolaska voza. A bus bi se 3-4 minuta po prolasku voza vraćao nazad u sela. Ali a to treba imati prigradsku železnicu i integrisani sistem prevoza sa autobusima, ali ko se potrudi to radi sasvim lepo (Švajcarska ili Austrija na primer).

Nažalost pri rekonstrukcijii glavne pruge BG-NS je propuštena prilika da se napravi i jedno stajalište za prigradske vozove negde odmah iza mosta bliže centru grada (centar je odatle oko 15 minuta hoda). Verovatno bi se vremenom dalo dograditi. Isto tako nisam siguran da u sadašnjoj gradnji postoji recimo stajalište Sajlovo, koje bi u budućnosti za prigradske vozove takođe trebalo. Prosto je vidljivo da prigradski železnički saobraćaj nije uopšte razmatran, a grad i prigradska naselja već sada postaju toliko naseljena da to postaje preka potreba, a ne fantazija. Alternativa je jedino da proživimo istu sudbinu koju u tom pogledu ima Beograd.
Za početak da poželim sretnu novu godinu.
Za tu prugu do BP treba nova trasa od stanice Bački Petrovac-Gložan, da prolazi uz severni obod Gložana i Čelareva, i da se onda uz obilaznicu oko Bačke Palanke spoji sa postojećim prugom BP - Gajdobra. Futog je izgrađen u centralnim delovima naselja, da bi se tamo progurala pruga morala bi biti ukopana, tako bi bilo moguće prirodno produžiti prugu do Begeča, ali je previše skupo, bolje je orijentisati se na tramvaj do Futoga.
Za Futog je rešenje, po pitanju povezanosti sa železničkom mrežom, da se napravi novi put ( tačnije da se asfaltira postojeći) od fabrike Aroma ( tu je okretnica linija 53, 54a, 55, koje na putu iz Novog Sada prethodno prođu kroz čitavo naselje) do fabrike Milan Vidak, i da se napravi okretnica kod železničke stanice, tu bi okretale linije 53, 54, 54a, i 55. Tako bi svi delovi Futoga bili povezani javnim prevozom sa železničkom stanicom. Za Begeč bi rešenje moglo biti sledeće: linija 56 bi mogla da dobije polaske koji saobraćaju od centra Futoga (semafor kod poljoprivredne škole), železničkom ulicom (uz kanal) do železničke stanice. Kako je Begeč mnogo manji od Futoga, nema potrebe za krakom pruge, autobusi bi bili rasterećeniji čim bi prevoz do Veternika i Futoga bio poboljšan (što ekspres linijama, što tramvajem) jer je 56 jedina linija koja ne staje na svim stajalištima na tom pravcu.
Ledinci i Rakovac prugom ne bi bili spojeni sa sadržajima koji su im bliži autobusom(bulevar oslobođenja, futoška pijaca). Pruga Beočin Novi Sad kruži oko Petrovaradina i zaobilazi sam centar. Apsolutno podržavam ideju o gradnji stajališta kod Žeželjevog mosta, isto sam razmišljao o toj mogućnosti, mada bi ona više koristila Karlovčanima, i putnicima regio voza iz Beograda, jer bi bilo praktično u centru grada, Beška, Karlovci, Inđija, Stara i Nova Pazova, i Beograd bi bili povezani sa centrom Novog Sada, isto važi i za mesta na pruzi za Suboticu. To stajalište bi trebalo svakako izgraditi.
Trebalo bi aktivirati i onu ideju o gradnji pruge do Rume, preko Vrdnika (što je mnogo velik posao, projekat bi bio skup) uz korekcije. Pruga bi mogla od Sajlova da se pruža ka Veterniku, da kod FC Vujadin Boškov preseca Novosadski put, gde bi bila i stanica (na nadvožnjaku iznad ulice), i da se zatim kod Karin Komerca nastavlja na most preko Dunava. Odatle bi mogla da skreće ukoso do ulaska u Beočin, gde bi bila stanica uz magistralu za Neštin, i da se zatim kroz tunel ispravlja ka Vrdniku, od Vrdnika uz zapadni obod Iriga ( gde bi Irig dobio stanicu), a onda ka Rumi, gde bi se sa prugom Beograd Zagreb spojila istočno od stanice Ruma, kako ne bi bilo potrebe da se menja smer vozova ka Sremskoj Mitrovici ( ukinuta pruga iz Vrdnika za Rumu ulazi u stanicu Ruma sa zapadne strane i ne prolazi kroz Irig). Treba računati na železničku vezu Srema sa Novim Sadom, jer će nova tri mosta usmeriti više drumskog saobraćaja u Novi Sad. Tom prugom bi Irig, Vrdnik i Beočin bili spojeni na gradsko-prigradsku železnicu Novog Sada. Deo železničkog saobraćaja iz Srema za Novi Sad već može da funkcioniše preko Inđije i Golubinaca, ali to bi omogućilo samo Ic, Rex i regio vozove do Rume, Mitrovice i Šida.
Poslednji put su o gradskoj železnicu pričali i pisali kada je objavljen plan za železnički most preko kanala DTD, koji treba da spoji prugu koja je išla do luke i prugu kod rafinerije. Ta pruga bi imala mnogo potencijala, kao i temerinska pruga.
 
Poslednja izmena:
"Austrijiski brod "Antonia", koji je gurao baržu sa hiljadu tona veštačkog đubriva, noćas oko 2 sata udario je u noseći stub mosta na graničnom prelazu Bačka Palanka - Ilok, zbog čega je potpuno obustavljen saobraćaj na tom graničnom prelazu, saznaje RTV. . . "

Moramo hitno da ubrzamo dokumentaciju i počnemo izgradnju novog mosta. :)
 
Poslednja izmena:
Sad možemo u novi biznis da zaradimo pare za gradnju mosta. Flaširati dunavsku vodu i prodavati kao tečno đubrivo.
 
Neštinci su odavno trebali dobiti skelu kao zamenu dok se most ne izgradi. Baš zbog takvih situacija. Najbliža skela im je u Banoštora i ide za Begeč, znali opet kruženje do BP.
 
Iskreno ne verujem, ako kamion ne može preći u Bačku Palanku, ne vidim zašto bi se uopšte pojavio u Iloku?
Možda samo oni koji su se tada zatekli tu, ostali su verovatno produžili auto putem do Rume pa na Novi Sad, jer tu im je svakako prvi prelaz preko Dunava kod nas. Oni koji su stvarno dolazili iz HR, verovatno su otišli na Bogojevo, ako im je cilj bilo koji grad u zapadnoj Bačkoj.
 
Vrh