Šta je novo?

Žičare umesto metroa

trialin

Advanced
Učlanjen(a)
20.11.2008.
Poruke
3.117
Pohvaljen
4.815
BEOGRAD - Usavršavanje!
Jovan Ranđelović, diplomirani ekonomista, već 10 godina ima način za rešavanje problema gradskog saobraćajnog prevoza. On se, pre svega, odnosi na smanjenje zagađivanja koje izazivaju izduvni gasovi autobusa i velike gužve.

- Reč je o brodovima i žičarama. Ovo bi bilo mnogo jeftinije, jednostavnije i zdravije nego izgradnja metroa. Potrošene su milijarde evra za kupovinu novih autobusa, tramvaja i trolejbusa, a Beograd je sve zagađeniji i nema zadovoljavajući javni prevoz. Ideja o prevozu putnika u javnom gradskom saobraćaju rečnim i vazdušnim putem pokazala se najisplativijim i najekonomičnijim načinom prevoza. Šteta je za naš grad, koji ima dve plovne reke, da nema razvijen rečni saobraćaj - objašnjava Ranđelović.

Prema njegovim rečima, glavna vrsta saobraćaja bile bi žičare, a kao dopuna koristili bi se brodovi i autobusi.

- Uvođenjem žičara znatno bi se smanjila zagađenost vazduha, buka, vibracije, a bilo bi i manje otpadaka na stanicama. A da bi se metro završio, treba da prođe nekoliko godina, potrebno je oko dve milijarde evra, a sa 150 miliona evra žičare mogu da se izgrade za godinu dana. Gužve u gradu više ne bi bilo, a cena karte iznosila bi najviše 50 dinara za bilo koju vožnju. To znači da bi godišnja ušteda bila oko 300 miliona evra - objašnjava Ranđelović.

Na pitanje kako je došao na ovu ideju, Ranđelović kaže da je dosta putovao i shvatio da u zemljama gde se ljudi prevoze žičarama sve mnogo bolje funkcioniše.

Iz Sekretarijata za saobraćaj rekli su nam da im je poznat podsistem javnog prevoza putnika koji koristi žičare.

- Detalji projekta Jovana Ranđelovića nisu nam poznati, tako da ne možemo da komentarišemo ovu ideju bez prethodnih istraživanja. Da bi se neki nov sistem uveo, neophodno je da postoji planski osnov za uvođenje, rekli su u Sekretarijatu.

jovan-randelovic-1356207912-244473.jpg


Sa žičarom svuda na vreme

Destinacija Vreme putovanja
1. Hotel „Jugoslavija“ - Trg Republike 9 minuta
2. Kružni tok Novi Beograd - Savska 12 minuta
3. Kružni tok Novi Beograd - KBC 14 minuta
4. Bogoslovija - KBC 9 minuta 30 sekundi
5. Mirijevo - Pravni fakultet 15 minuta 30 sekundi
6. Mirijevo - Trg Nikole Pašića 18 minuta 15 sekundi

http://www.kurir-info.rs/zicare-umesto- ... nak-572783
 
ма дај, ово је нека Курирова спрдња. жичара да мења метро? мора да је тај лик мало чвркнут у главу. боље да се овим бавио
 
Protok zicare 5000 - 10000 hiljada ljudi na sat. Protok metroa 100000 ljudi na sat.
Na kopaoniku je kapacitet svih zicara oko 30000tak skijasa na sat. Jedna zicara moze prevesti oko 2.000 - 3.000 skijasa na sat.
 
Ovo za mene i nije toliko losa ideja .Naravno kao dopuna postojecem javnom prevozu , a ne kao zamena za metro . Mislim da se o tome vec pricalo .

Zicara blok 45 - ada - Banovo brdo , kao i Gardos - Kalemegdan mogu da prodju kako u turistickom tako i u transportnom smislu . Za ostale relacije nisam siguran zbog tehnickih stvari . Konkretno postavljanje stubova u centralnim gradskim jezgrima , a ako to nije problem onda moze i Bogoslovija - mostraska petlja ili Bogoslovija - autokomanda
 
Гардош-Калемегдан? интересантно. мада, ја би лично правио Калемегдан-Бетон хала-МСУ и Блок 70-Ада-Макиш
 
Џони, +1

Напићу се к'о Рус у Финској (од среће, наравно) због тога што се уопште спомињу жичаре у Бг-у, ал' као што написа Бојан:

bojan87":cs3xqjn8 je napisao(la):
Protok zicare 5000 - 10000 hiljada ljudi na sat. Protok metroa 100000 ljudi na sat.
Na kopaoniku je kapacitet svih zicara oko 30000tak skijasa na sat. Jedna zicara moze prevesti oko 2.000 - 3.000 skijasa na sat.

Уместо метроа никако. Као допуна јавном превозу - живим за тај дан :D Још кад би могао монорејл...
 
JohnnyLee":jr673aap je napisao(la):
ма дај, ово је нека Курирова спрдња. жичара да мења метро? мора да је тај лик мало чвркнут у главу. боље да се овим бавио
Sve si lepo opisao,bolje je kuriru da pita šta radi ona komisija za metro.. :kafa:
 
Њујоршка жичара опслужује Рузвелтово острво са 9000 становника, а које има станицу метроа.
 
SRANJE :) cim dune kosava ovo ce da se klima niko nece smeti da udje u to :) a i metro je metro ovo moze da bubude tipa atrakcija kalis suce preko ratnog ostva ili tako nesto al ne ko prevoz :)
 
Tako je, turistička atrakcija! A kad krene košava, svi trk u metro :D
Ionako će to sve da zaživi u isto vreme, jednog dana u ne tako bliskoj, ali ne ni dalekoj, budućnosti...
 
Duleja":cy08pdxq je napisao(la):
Tako je, turistička atrakcija! A kad krene košava, svi trk u metro :D
Ionako će to sve da zaživi u isto vreme, jednog dana u ne tako bliskoj, ali ne ni dalekoj, budućnosti...
ja mislim da bi prva linija metroa mogla da krene za jedno 5 god
 
Mnogo bi to bilo metalnih skalamerija, prozivodila bi se štetna elektromagnetna zračenja, i dalo povoda teoretičarima da tvrde da su to u stvari HAARP instalacije, kao što se priča za Most na adi.

Ako bi te stubove povezali ili pravili u obliku Teslinog tornja, onda bi još prisutnije bile tvrdnje o tajnim projektima slobodnih zidara i uticaju na vremenske prilike i umove građana.
Zar nije bolje čekati leteće snowmobile na misaoni pogon.
 
Žičare bi trebale da spajaju turističke atrakcije Beograda sa saobraćajnim čvorovi, npr:
1) Kalemegdan - TC Ušće - Arena
2) Košutnjak - Ada Ciganlija
3) TC Ušće - Beograd na vodi - Ada (evemtualno ako bude ovo u sredini :D )

Centar je ja mislim nemoguće povezati zbog postojećih građevina.
 
Zakljucati ovu temu pod hitno, vredjanje inteligencije za svakog od nas.
 
Vrh