Šta je novo?

Železnice - svaštara

Rumunski RELOC posle gotovo 35 godina predstavio svoj novi model šestoosovinske elektro lokomotive.
Radni naziv joj je ELASMO.
Snage 6000KW, trofazni asinhroni vučni motori i što je najbitnije gotovo sva elektro oprema je renomiranog svetskog proizvođača ABB.

Pogledajte prilog 229281

Ova 482 nije Softronic, nego Reloc, modernizovana EA040 , druga lokomotiva iza, 481 je Softronik, koja je isto romunska EA040. Samo frem je stari, vse ostalo novo.

1000001561.jpg


ali obe su asinhronke, nema više tiristora. Dolazi i treća. Končarka, iste što su 441. koje su bile robna razmena između Rumunije i Juge. 1 Rumunka = 1,3 Končarke. Ugovor je bio 100 Romunka = 130 Končark. Ali ove Romunke so tada bile loše i nije bilo ništa od toga. One će takođe biti asinhronke.
 
А како је решено код других? - да не глођу?
 
Koja to lokomotiva kod nas ili rumuna ima 3 dvoosovinska postolja? Koliko znam nijedna.
 
Znam da u južnoj koreji postoji alstomova lokomotiva slične serije kao naša ex YU brižitka koja je fabrički za njihovo tržište pretvorena sa 2 troosovinska postolja u 3 dvoosovinska.
IMG_5581.jpeg
 
Нажалост.
Не знам разлог зашто је та на Кошутњаку тако кратко радила.
У Мађарској има још неколико активних туристичких пруга узаног колосека и још две дечије.

Ево и које су активне по свету.
Children's railway

А овде има и списак узаних пруга у Мађарској.
https://en.wikipedia.org/wiki/Narrow-gauge_railways_in_Hungary

Нама најближа је Геменц шумска државна железница у околини Баје, у националном парку Дунав - Драва.
https://turizmus.gemenczrt.hu/gemenci-erdei-vasut/menetrend/
 
Poslednja izmena:
Istražio sam malo više fotografije.
Mesto događanja nije Priština, već pograničan deo Makedonije ili Blace, odnosno na toj relaciji negde. Vreme dešavanja je April '99, to su Albanske izbeglice za vreme rata.

Zanimljivo je videti naše vagone i lokomotive, ali ne verujem da su naši upravljali sastavom.
 
Vrh