Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

vladanet

Intermediate
Učlanjen(a)
23.07.2017.
Poruke
398
Pohvaljen
658
Zasto je drzavi uopste trebao partner za zgradu???
Razumem da je trebao za perone i plocu,kada nismo imali ni -ŽUTU-banku,i to je cinjenicno bila ozbiljna investicija.Kada je drzava to finansirala,sama zgrada je nista za zlatno doba.
Država je dala ogroman novac za ploču i perone ispod,daće i ogroman novac za eksproprijacu, pa na to i povezivanje sa autoputem,sto su ogromne paretine,i onda dodje privatnik sa staklenom fasadicom i gelenderima, na gotovo, a njegov ulog je u teskoj nesrazmeri sta je drzava uradila,da bi ta njegova staklena fasadica bila u 100 procentnoj funkciji.
 
Poslednja izmena:

mvbg1

Advanced
Učlanjen(a)
14.10.2011.
Poruke
2.373
Pohvaljen
5.515
Zasto je drzavi uopste trebao partner za zgradu???
Razumem da je trebao za perone i plocu,kada nismo imali ni -ŽUTU-banku,i to je cinjenicno bila ozbiljna investicija.Kada je drzava to finansirala,sama zgrada je nista za zlatno doba.
Država je dala ogroman novac za ploču i perone ispod,daće i ogroman novac za eksproprijacu, pa na to i povezivanje sa autoputem,sto su ogromne paretine,i onda dodje privatnik sa staklenom fasadicom i gelenderima, na gotovo, a njegov ulog je u teskoj nesrazmeri sta je drzava uradila,da bi ta njegova staklena fasadica bila u 100 procentnoj funkciji.
Malo troluješ,a?
Ima tu mnogo više od fasadice i gelendera samo što se to tebi ne sviđa.
Mislim sve OK,tvoje pravo za tvoje mišljenje.
 

vladanet

Intermediate
Učlanjen(a)
23.07.2017.
Poruke
398
Pohvaljen
658
Gledam srazmeru ulaganja i ne vidim potrebu za javno privatnim partnerstvom.Saberi celu plocu i perone,raseljavanje maleskog brda,povezivanje sa kopnom,pa ces sam videti kolika je to cifra.
Drzava je trebala to da resava, na primer koncesijom.
 

TheOnlyLuka

Higher intermediate
Učlanjen(a)
01.03.2020.
Poruke
545
Pohvaljen
871
Lokacija
Beograd
Da je država imala para za sve to, zar misliš da ne bi samostalno uleteli u ceo projekat? Očigledno decenijama za to nije bilo novca.
 

vladanet

Intermediate
Učlanjen(a)
23.07.2017.
Poruke
398
Pohvaljen
658
Gledam u projekat sadžaj za putnike 450 kvm,i prateći sadržaj jos 1000 kvm,pa onda šok od 12.000 kvm za tržni centar,o čemu se ovde radi,možda negde grešim???
Jer mi to pravimo trzni centar na drzavnoj ploci ili?????
Hol 2700 kvm, mislim to je prazan hol na drzavnoj ploci,i tu sam mislio na fasadicu,oni su dobili gratis taj hol,samo ga natkrili.
Drzava nije mogla da napravi hol+450kvm+1000kvm+ parking servis svoju garazu?????????
 

Steva

Advanced
Učlanjen(a)
08.12.2006.
Poruke
3.767
Pohvaljen
3.712
Lokacija
Mainfranken
Gledam u projekat sadžaj za putnike 450 kvm,i prateći sadržaj jos 1000 kvm,pa onda šok od 12.000 kvm za tržni centar,o čemu se ovde radi,možda negde grešim???
Jer mi to pravimo trzni centar na drzavnoj ploci ili?????

Moderne železničke stanice su svuda u razvijenim železničkim državama ustvari tržni centri sa čekaonicama i prustupom peronima.
 

vladanet

Intermediate
Učlanjen(a)
23.07.2017.
Poruke
398
Pohvaljen
658
Moze Trzni centar ,ali ne na drzavnoj ploci ,koja je kostala boga oca.Neka sami plate golu zemlju gradu,pa neka zidaju,da vidimo koliko ce para da im ode.Ovako je drzava na realnom gubitku.Sta je sledece,Hilton resort na autobuskoj stanici, sa akva parkom i roler kosterom?
 

mvbg1

Advanced
Učlanjen(a)
14.10.2011.
Poruke
2.373
Pohvaljen
5.515
Moze Trzni centar ,ali ne na drzavnoj ploci ,koja je kostala boga oca.Neka sami plate golu zemlju gradu,pa neka zidaju,da vidimo koliko ce para da im ode.Ovako je drzava na realnom gubitku.Sta je sledece,Hilton resort na autobuskoj stanici, sa akva parkom i roler kosterom?
Čekaj,šta bi ti uradio sa ovolikom pločom?
Realno ne treba cela za opsluživanje putnika.
 

vladanet

Intermediate
Učlanjen(a)
23.07.2017.
Poruke
398
Pohvaljen
658
Stavio bi autobusku stanicu.Onaj hol od 2700 kvm+450kvm+1000kvm i to bi opsluzivalo obe stanice.Prosto.Zemlju na NBG za autobusku bi prodao za ogromne paretine, i od tih para napravio staklenu fasadicu i jos bi ostalo para,sve drzavna svojina, pa onda to na koncesiju,pa uzeo jos para, i posle 40 godina, sve je opet drzavna svojina.
 
Poslednja izmena:

milanche

Advanced
Učlanjen(a)
28.05.2011.
Poruke
2.080
Pohvaljen
4.589
Uporedi velicinu bloka 42 i plocu na stanici, pa ces videti da nema mesta tu za glavnu autobusku stanicu sa peronima, i svim potrebnim elementima. Na prokpu moze da bude prolazna usputna autobuska stanica, glavna ne. Jedino da se skloni BIP, iseli celo malesko brdo pa da se pravi. Tako da bi ozbiljne "paretine" morao da ulozis da bi imao samo zemljiste slobodno.
 

vladanet

Intermediate
Učlanjen(a)
23.07.2017.
Poruke
398
Pohvaljen
658
Uporedi velicinu bloka 42 i plocu na stanici, pa ces videti da nema mesta tu za glavnu autobusku stanicu sa peronima, i svim potrebnim elementima. Na prokpu moze da bude prolazna usputna autobuska stanica, glavna ne. Jedino da se skloni BIP, iseli celo malesko brdo pa da se pravi. Tako da bi ozbiljne "paretine" morao da ulozis da bi imao samo zemljiste slobodno.
Autobuska i zel stanica su bili u jednoj celini.To je tako i trebalo da bude u preseljenju.Sve na prokop.Oni i ovako sele malesko brdo,ogromna para ide za to, a fakticki cist poklon ovima sto zidaju TC,jer je glavni ulaz u TC iz pravca auto puta,o tome se radi.Zasto su prodali BIP???Sve je to moglo da bude jedna jedinstvena celina i jako vredna,strateski resurs grada,a ovako imamo Trzni centar kao strateski objekat.
Sada bi da menjaju projekat pa da ubace liniju metroa ispod,vidimo i sami koliko gresaka je napravljeno do sada,jako puno.
 

don1120

Intermediate
Učlanjen(a)
14.10.2020.
Poruke
169
Pohvaljen
502
Stavio bi autobusku stanicu.Onaj hol od 2700 kvm+450kvm+1000kvm i to bi opsluzivalo obe stanice.Prosto.Zemlju na NBG za autobusku bi prodao za ogromne paretine, i od tih para napravio staklenu fasadicu i jos bi ostalo para,sve drzavna svojina, pa onda to na koncesiju,pa uzeo jos para, i posle 40 godina, sve je opet drzavna svojina.

Upravo je ovo najveci minus u celoj prici, milionski grad bez integrisane glavne autobuske i zeleznicke stanice. Oni uzimaju deluks zemljiste u Bloku 42 za parkiraliste i nadstresnicu za autobuse, gde se razvija poslovni hub. Cini mi se da ce BAS stanica opet biti izmestena za deceniju dve kao i depo GSP jer im tu nije mesto.
 

Shinkansen

Beginner
Učlanjen(a)
16.02.2022.
Poruke
78
Pohvaljen
132
Moze Trzni centar ,ali ne na drzavnoj ploci ,koja je kostala boga oca.Neka sami plate golu zemlju gradu,pa neka zidaju,da vidimo koliko ce para da im ode.Ovako je drzava na realnom gubitku.Sta je sledece,Hilton resort na autobuskoj stanici, sa akva parkom i roler kosterom?
Kad moze Beograd na vodi na drzavnoj zemlji koja kosta boga oca, moze i glupi trzni centar na Prokopu
 

Steva

Advanced
Učlanjen(a)
08.12.2006.
Poruke
3.767
Pohvaljen
3.712
Lokacija
Mainfranken
Upravo je ovo najveci minus u celoj prici, milionski grad bez integrisane glavne autobuske i zeleznicke stanice. Oni uzimaju deluks zemljiste u Bloku 42 za parkiraliste i nadstresnicu za autobuse, gde se razvija poslovni hub. Cini mi se da ce BAS stanica opet biti izmestena za deceniju dve kao i depo GSP jer im tu nije mesto.

Mislim da se ovde uporno ponavlja pogrešan koncept da jedan grad mora da ima jednu glavnu železničku stanicu 🙂 U sistemu čvora kao što sada Bg ima postoji više “glavnih” stanica, tu je stanica NBG u istom rangu kao i Prokop a tamo je autobuska stanica “integrisana” tako da je sa te tačke to “rešeno”. To što se nama ne sviđa što je stanica tu gde jeste je druga priča.

Formalno i Berlin ima jednu “centralnu” stanicu ali de fakto su tamo sve velike stanice istog ranga i nude slične polaske (Berlin Spandau, Gesundbrunnen, Hauptbahnhof, Ostbahnhof i Südkreuz)
 

don1120

Intermediate
Učlanjen(a)
14.10.2020.
Poruke
169
Pohvaljen
502
Mislim da se ovde uporno ponavlja pogrešan koncept da jedan grad mora da ima jednu glavnu železničku stanicu 🙂 U sistemu čvora kao što sada Bg ima postoji više “glavnih” stanica, tu je stanica NBG u istom rangu kao i Prokop a tamo je autobuska stanica “integrisana” tako da je sa te tačke to “rešeno”. To što se nama ne sviđa što je stanica tu gde jeste je druga priča.

Formalno i Berlin ima jednu “centralnu” stanicu ali de fakto su tamo sve velike stanice istog ranga i nude slične polaske (Berlin Spandau, Gesundbrunnen, Hauptbahnhof, Ostbahnhof i Südkreuz)
Niti mogu da se porede Berlin i Beograd i koncept njihovih stanica sa akcentom na S-Bahn sistem niti Beograd ima de facto vise glavnih stanica.
Ako ti onaj blam na Novom Beogradu nazivas glavnom stanicom jedne metropole i saobracajnim cvoristem onda masala. Medjugradski i regionalni zeleznicki saobracaj u Beogradu uopste nije razvijen niti je ikada bio, zato je koncept vise glavnih stanica pogresan jer mi ne mozemo da generisemo dovoljno putnika ni na najbitnijoj zeleznickoj stanici u Beogradu a kamoli na ostalim.
Ne treba da se u svakom aspektu poredimo sa Nemackom i njihovom megalomanskom zeleznicom. Niti imamo takvu zeleznicu niti imamo razvijenu svest da putujemo vozom kao Nemci.
 

milanche

Advanced
Učlanjen(a)
28.05.2011.
Poruke
2.080
Pohvaljen
4.589
Nema glavne stanice ima 4 stanice podjednako vazne u sistemu Bg cvora (Zemun / Nbg / Prkop / Rakovica) i takav sistem je odlican, a primer iz Berlina (ali i gomila drugih gradova) govori o tome da je takav sistem i smislen i potvrdjen u praksi. To sto ljudi ne kapiraju govori o njihovoj informisanoti a i inteligenciji, a to sto ne kapira to ni vlast, govori da je vlast po meri gradjana.
 

WLABmz

Advanced
Učlanjen(a)
02.07.2017.
Poruke
3.627
Pohvaljen
8.630
Pre bi rekao da je samo priča za široke narodne mase u dnevno-političke svrhe.
I ne vidim paralelu sa ovim što govori @vladanet .

Paralela je u tome da je neko ovde pomenuo da se stanica gradi na ovaj način jer država nema para. Ne bih se složio sa tim. Stanica se gradi na ovaj način jer je nekom u interesu da se gradi na taj način.
 
Vrh