Iz ovonedeljnog NINa saobracajni inzenjer o povezivanju metroa sa postojecim zeleznickim stanicama.
За сваки километар 100 милиона евра -Мирко Радованац дипломирани инжењер саобраћаја
Србија би по том параметру могла заиста постати светски лидер, јер је у свету просечна цена километра метроа мања од 72 милиона, а у Европи испод 55 милиона евра. Уз то, једино наша власт станице метроа планира да гради тамо где има најмање путника
Бура око београдског метроа се никако не стишава. Политичари нас уверавају да смо после око 50 година планирања никада ближи метроу, док велики број стручњака оспорава и критикује њихове планове. Власт ни једну од веома аргументованих примедаба Грађевинског факултета није прихватила, нити се удостојила да на њих одговори. Нису, додуше, ни сви грађевинци јединствени, јер је професор Бранислав Ивковић стао у прве редове бораца за нови метро и омаловажио озбиљне сугестије својих колега. Да ли се професор, чија је специјалност „Менаџмент и управљање пројектима у грађевинарству“, икада бавио нечим сличним планирању и пројектовању урбаних шинских система, или је можда само желео да се препоручи као будући менаџер пројекта, свестан да се такви послови код нас ионако деле по партијској припадности, а не на транспарентном тендеру. Ивковић каже да метро неће бити „вук самотњак“, већ је део интегралног система шинског превоза где ће путници преседати са једног на други подсистем. Само је заборавио да каже да ће путници моћи да преседају са једне на другу линију метроа само на Савском тргу (80 одсто путника на тој станици преседа, док само 20 одсто остаје у Београду на води, што показује лоше изабрану локацију), док се за преседања са железнице на метро предвиђају нова железничка стајалишта код Сајма (са проблематичним висинским разликама) и у Макензијевој улици. То је светски рекорд у глупости, да ниједна постојећа железничка станица у централној зони Београда (Прокоп, Вуков споменик и Нови Београд) бар још две деценије (док се на заврши градња) неће имати контакт са прве две линије метроа, осим код Панчевачког моста, што је, ипак, на периферији града.