Vidim ja ima dosta big-government tipova na forumu kod nas.
Ja imam malo drugaciju viziju razvoja grada...
Splavove bih ogranicio na nerazvijeni deo Beograda koji ima lepi pogled na grad, tj. na nasip sa dunavske strane (pre Ovce, Borce, Krnjace
) uz izgradnju saobracajnica, autobuskih linija i taksija na vodi koji bi ovako imao mnogo vise smisla. Resen parking, problem buke, lep pogled na grad, i pojacan razvoj dela grada koji je relativno izoliran.
Metro bih izgradio tako sto bih skupio koliko je moguce novca tenderima za komercijalne sadrzaje u vecim metro stanicama (pekare, trafike, radnjice), a ostatak javnom ponudom u kome bi gradjani sami mogli da kupe akcije u buducoj metro-firmi, i onda bi ukrupnjavanjem kapitala ili udruzivanjem akcionara dosli do profita kada taj metro krene da funkcionise. Zadrzao bih vecinski deo u gradskim rukama bar 10 godina, ali dugorocno i to bih prebacio u privatne ruke sa vrlo strogim pravilima o monopolskom ponasanju unutar sistema javnog prevoza.
Zatrazio bih novac od pristupnih fondova EU za cross-border projekte kojima bih isplatio kupovinu novih CroTram tramvaja sredjenih za Beograd.
Klime ne bih dirao na stambenim zgradama koje vec postoje, ali bih propisao zakonom da nove zgrade moraju imati odredjen broj parking mesta (podzemnih ili nadzemnih, svejedno, s tim sto podzemne dobijaju popust u porezu), centralnu klimu, prostoriju za pranje i susenje vesa, itd itd...
Uveo bih automatske kamere na vecini semafora u centralnim gradskim ulicama koje snimaju prelazak kroz crveno svetlo.
Pregovarao bih sa vojskom o zemljistu na kome je blokirana izgradnja i daljnjem izmestaju vojnih instalacija van grada. Takodje bih pokusao da vezem izmestanje vecih vojnih kompleksa (Banjica) sa pricom o izmestanju Beogradskog Univerziteta ili osnivanju jos jedne visokoobrazovne institucije na engleskom jeziku koja bi kampus imala na bivsem prostoru tih vojnih kompleksa.
Vec sam ranije rekao - zatrazio bih doprinos o odrzavanju fasade od firme koja se
Ponudio bih besplatne arhitektonsko/projektantske usluge gradjanima koji zele da poprave svoje nadogradnje/zastakljene terase/itd itd... tako da se uklapaju u arhitektonsku celinu objekta u kome se nalaze. Renoviranje bih delimicno subvencionisao iz budzeta.
Zahtevao bih od privatnika i javnog preduzeca da podnose mesecne izvestaje o tacnosti svog autobuskog prevoza (log GPS uredjaja) i jednom godisnje bih donosio odluku o linijama u zavisnosti od tacnosti dolazaka i polazaka. Mesecne kontrole cistoce i ispravnosti vozila (cekici za beg u slucaju opasnosti, npr) bi takodje bile deo toga.
Oslobodio bih naknade za gradsko gradj. zemljiste zgrade koje imaju low energy footprint (zelene zgrade).
Uveo bih obavezne vodomere za svaki stan koji bi isli na teret gradjana, ali bi onda gradjani bili duzni da plate samo kolicinu vode koju sami potrose. To bi motivisalo Vodovod da smanji gubitke u mrezi i doticnu renovira.
Uveo bih besplatan video nadzor i ugradnju interfona u zgradama u kojima skupstina stanara sama odluci da renovira ulaz/stepeniste/lift, itd...
Urgirao bih kod Republike formiranje gradske policije koja bi imala skoro sve ingerencija na teritoriji grada (kriminal, komunalije, saobracaj, itd...)
Batajnica kao low-cost aerodrom.
BeoVoz - kompletna renovacija i ukljucenje u metro sistem sa produzenjem pruge do aerodroma.
Pretvorio bih Studio B u kablovski gradski servis o kome je pricao Ambassador. Prodao bih opremu za FTA emitovanje i presao na kablovske mreze/internet/satelit.
Zagadjenje po gradu bih regulisao uvodjenjem mera koje bi smanjivale protok saobracaja u centru, sa povecanjem subvencionisanih parkinga na obodu centralne gradske zone (posle ovih novina u gradskom prevozu koje sam spomenuo).
U svaki autobus bih stavio plasticnu tablu sa spiskom stanica na latinici (ili cirilici i engleskom jeziku) da ljudi koji ne znaju gde da sidju to mogu da ucine. Ukinuo bih subvencionisanje markica, i uveo pretplatne mesecne, tromesecne i godisnje karte po jednakoj ceni za sve. Pretplatne karte bi bile mali privesci sa RFID cipom, a ko zeli moci ce da se registruje imenom i prezimenom tako da moze da dobije zamenu u slucaju kradje (ova ukradena se automatski deaktivira).
Izgradnju garaza bih finansirao tako sto bih opet otvorio vise tendera, pazeci dobro da ne dodje do monopolizacije trzista (jezgra sa vise garaza koje bi bile privatizovane po kljucu, tako da svako ko parkira ima izbor sto se konkurencije tice).
Zatrazio bih od nemacke Vlade novac za rekonstruisanje Djumrukane i mosta Kralja Aleksandra (ovo drugo bi verovatno islo na konstrukciju tunela od Nemanjine do NBG). Za uzvrat bih ponudio potpuni povracaj imovine Nemcima koji su proterani iz Beograda 1944-45. Madjarskoj vladi bih (uz pooodugacak spisak pravila) ponudio vlasnistvo nad svim kulturnim objektima koji su izgradjeni na teritoriji grada (citaj: kula Sibinjanin Janka) uz zahtev konstantne renovacije (slicno sovjetskim spomenicima u istocnoj Nemackoj).
Pregovarao bih sa Islamskom Zajednicom Srbije i Jevrejskom Opstinom o rekonstrukciji alternativnih verskih objekata na Dorcolu. Trazio bih resenje sa izraelskim investitorima o rekonstrukciji sefardske sinagoge koja bi bila simbol zahvalnosti beogradjana na podrsci u investicijama kroz turbulentan ekonomski period u gradu (tj. pomogao bih u tome da ponovo dobiju parcelu, a za pare, neka sami grade, imaju).. Promovisao bih ovaj deo grada kao multi-kulti mesto i takodje bih ogranicio spratnost i uveo dosta malih pjaceta u kojima bi vrhunac bila rekonstrukcija nekih 7-8 javnih cesama koje su se nalazile tu do kraja 19. veka. Oko cesama bih organizovao konkurs za ulicne svirace - jedini uslov je sviranje bez pojacala ili drugih sredstava. Leti bih na pjacetama organizovao performanse i pozorisne predstave.
Povecao bih broj opstina i njihove ingerencije sto je vise moguce, i dodao bih povracaj duplih poreza u opstinama za projekte koji promovisu saradnju preko administrativnih granica.
Izmestio bih autobusku stanicu na Novi Beograd (mada je to vec ocigledno da ce se desiti).
Zoo vrt van tvrdjave i preseljenje na dunavsku stranu, ali tek posle poboljsanja prevoza (izgradnja mostova).
Ponudio bih tender za prikupljanje i procesuiranje obnovljivog otpada (reciklaza) na teritoriji celog grada uz jednogodisnu obnovu (i uz to naravno kvalitetska provera). Opstine bi mogle same da predlazu projekte reciklaze (vidi gore o saradnji opstina) koji bi isto konkurisali na tenderu, kao i gradsko komunalno. Odvojio bih sakupljanje smeca u prigradskim i gradskim opstinama tako sto bih ovaj sistem za reciklazu uveo i za obicno smece u prigradskim opstinama, dok u gradskim ostaje sadasnji sistem.
Posedovanje materijala koji je vlasnistvo grada (saobracajna signalizacija, delovi kontejnera, igralista, itd) bih kaznjavao kao posedovanje ukradene robe sa namerom za prodaju.
Uhhhh... ima tolikooo stvari, kad god vidim nesto po gradu, dobijem novu ideju... Eto toliko za sad, pa vi komentarisite ako vam je nesto od ovog interesantno...