Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

A nakon toga dobismo bastarda od BeoVoza da nam glumi hibrida regionalne železnice i nazovi metroa, sa garniturama pravljenim za povezivanje šire okoline Moskve (a ne delova centra Beograda) i trasama kao u metroa, a ne regionalne železnice. I stanicama koje imaju perone beskorisne za moderne garniture. Al ajde de, i to bih mogao da svarim da on sam u punom kapacitetu i dometu nije radio svega par meseci, a onda jako brzo kolabirao. PA se de facto nije ni koristio 10 godina i na kraju je vraćan iz kome tako što mu je amputirano 2/3 stanica i polazaka. Vau. Sač brilijens.

Pa da, sa takvim potezima, takvim rezonima, takvim ''stručnjacima'' i takvim rukovodiocima, čitavih 50 godina, naravno da će problemi i prepreke samo da se gomilaju. I naravno da kad država (prava država) 50 godina nije izgradila ni jedan jedni prokleti metar metro tunela, naravno da će sad razni investitori i tajkuni po svom nahođenju, ali narodnim parama. Jer se 50 godina dozvoljavalo da se bleji, zazjava, deli narod (šta će reći Zagreb i Ljubljana... j' mi se bre šta će reći :roll: ), a narodne pare bacaju na gluposti od ''federalnog značaja'' i ŠBB KBB situacije koje se nikad neće desiti. I naravno da je sad prpa i naravno da će sad sve da se plati petostruko skuplje. I materijalno i nematerijalno govoreći.


Sve u svemu, ništa od svega ovoga se ne bi dešavalo da je pre pola veka iskopano makar 100 metara tunela ili barem plitkog ukopa na nekoj od nekoliko deonica za koje je predviđen metro u svakom planu i u svakom scenariju. Jer bi se onda na tih 100 metara sledeće godine nadovezalo još 200, pa još 200 i tako nekoliko puta. Ne samo zbog realnih potreba i volje, i ne samo za vreme SFRJ, nego i posle nje. Jer bi tek posle razni Stambolići, Miloševići, Đinđići, Bogdanovići, Hrustanovićke, Đilasi, Sliniše, Pere, Mike, Laze... koristili to da kupuju glasove za izbore. Na ovaj ili onaj način, da je započeto nešto pre 50 godina, posle bi samo sebe vuklo dalje, ko nuklearna fisija. Lančana reakcija. I imali bismo nešto danas. I ne bismo zavisili od milostinja EU ili od investitora zelenaša.

Ali ne... 50 godina se dk i čekalo savršenstvo i idealno i na kraju naravno dobismo pregršt još većih i još gorih problema. Epa da, tako to ide obično.


Tako će biti i sad u aprilu glede nekih drugih stvari. No dobro, to je već druga tema. Ali pristup i mentalitet je isti. Vazda bio i ostao. U svemu.
Mentalitet ''čekajmo savršenstvo''. A na kraju uvek dočekamo q...
 
Нека насеља имају више користи од БГ воза него што ће цео град имати од метроа оваквог какав је замишљен последњим планом што је поражавајуће.
 
Sve to stoji ali ne menja činjenicu da se 50 godina sviralo k i sad kad je problem narastao do neviđenih razmera, sad odjednom se svi čude.

Al bitno je da svako malo pa na TVu ili ovde imamo prilike da slušamo i gledamo razne te ''stručnjake'' i ''proroke'' koji su na raspolaganju imali 50 godina i debele pare (moglo je tad svašta da se iskamči, samo ako bi predstavio kao politički ili vojno podobno, uostalom, kao izburgijano Topčidersko brdo) a uspeli su da naprave tačno: 0 metara metro tunela.

Na stranu depoi, na stranu stanice, na stranu garniture... izignorišimo sve to. Gledajmo samo tunele. Ukupna dužina metro tunela: 0 metara za 50 godina.


E koliko god bio kivan na ove koji će sad da prave svoj Diznilend metro, u istoj meri, ako ne čak i većoj, sam kivan na ta prethodna puvala koja su imala decenije, odrešene ruke i mnogo bolje uslove za rad (čitaj - manje saobraćaja i generalno manje nagomilanih problema i haosa) a nisu uradili apsolutno ništa.
 
мали подсетник из 2016 (десни клик за већу резолуцију):

prokop.jpg
 
Ех кад се сетим те 2016. ја сам мислио супер сад ће ускоро тролејбус да супсте доле.
 
Samo da javim da sam malopre bio na Prokopu nešto oko metroa i da mi je u povratku trebalo 5min Bg vozom do Vuka i onda 25 min do kuće kod Zvezdarske šume bajsom. Dok sam pri odlasku išao 45 min 40icom. (Bajs je bio parkiran kod Vuka kao motori u GTA od jučerašnje akcije) :D

Gratis fotka!
 

Prilozi

  • Prokop.jpg
    Prokop.jpg
    612,6 KB · Pregleda: 2.287
Bender Rodriguez":3j5sljys je napisao(la):
Ali ih to nije sprečavalo da istovremeno izburgijaju boga pitaj koliko kilometara železničkih tunela za Integalaktički čvor jedne umiruće železnice, da izburgijaju brda ispod kasarni i Maršalata, da izburgijaju brda kod Bihaća, Konjica i Prištine i da od jedne glavne železničke stanice naprave - TRI. Opet - u stanju sve više stagnirajućeg železničkog saobraćaja.

Све што си написао је исправно, осим једне ствари. Железница није стагнирала или умирала за време када се градио нов чвор, већ се развијала. Умирање је кренуло кад су завршили тунеле и кренуле деведесете.
 
Po onome što ja znam, počela je ona da stagnira još krajem 70ih. Samo se možda nije odmah video svaki aspekt toga.
No dobro, pošto je ovo jedna od retkih situacija gde smo se složili u skoro pa svemu (što me prijatno iznenadilo), neka bude da je ovako kako ti kažeš.
 
Udruženje građana "Vratimo trolu 28": Bilbordi postavljaju pitanje na koje većina nema odgovor

Udruženje građana "Vratimo trolu 28" sprovodi anketu sa sloganom "Da li znaš kako do Prokopa?". Anketa je propraćena i bilbordima po gradu, koji su, kako saopštevaju iz ovog udruženja, izazvali interesantne reakcije građana.

- U odgovorima na pitanja iz ankete građani su za sada većinom pokazali da nemaju odgovor na pitanje sa bilborda i da ne znaju kako doći do Prokopa. Apsolutna većina smatra da železnička stanica Prokop nije adekvatno povezana javnim prevozom. Komentari koje anketirani mogu ostaviti su posebno interesantni. U njima građani ukazuju na probleme o kojima se ne može čuti u javnosti, predlažu svoja rešenja i iskazuju svoje stavove u vezi sa stanjem u javnom prevozu - navode iz UG "Vratimo trolu 28".

Anketa će trajati do kraja januara i moguće je ispuniniti na linku trola.rs/anketa.

- Svaki odgovor i komentar građana je bitan, i doprinosi borbi za bolji javni prevoz. Odgovori su još značajniji kada se uzme u obzir da je za 1. mart najavljeno otvaranje brze pruge do Novog Sada, što otvara i nova pitanja. Da li će Beograđani imati adekvatan prevoz do voza? Da li će Novosađani i drugi koji dolaze vozom uopšte znati kako od Prokopa do Beograda? - poručuju organizatori ankete.


https://www.ekapija.com/news/3524329/ud ... ecina-nema
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910261#p910261:25fzptm9 je napisao(la):
WLABmz » 21 Dec 2021 06:43 pm[/url]":25fzptm9]
Bender Rodriguez":25fzptm9 je napisao(la):
Ali ih to nije sprečavalo da istovremeno izburgijaju boga pitaj koliko kilometara železničkih tunela za Integalaktički čvor jedne umiruće železnice, da izburgijaju brda ispod kasarni i Maršalata, da izburgijaju brda kod Bihaća, Konjica i Prištine i da od jedne glavne železničke stanice naprave - TRI. Opet - u stanju sve više stagnirajućeg železničkog saobraćaja.

Све што си написао је исправно, осим једне ствари. Железница није стагнирала или умирала за време када се градио нов чвор, већ се развијала. Умирање је кренуло кад су завршили тунеле и кренуле деведесете.
Морам скренути пажњу на то да деградација железнице као система почиње средином 1960-тих, реформама Кире Глигорова, преласком на "тржишни социјализам". Тада је са пруга скинут значај јавне инфраструктуре, а железнице система јавног значаја. Од Другог светског рата када је 55% железничке инфраструктуре било потпуно уништено, до тада 20 година железница је пратила развој друштва тешко погођеног последицама рата. Тада је и даље чак 70% локомотива било на парну вучу, а на главној прузи од Вардара до Триглава, или прецизније Јесенице-Ђевђелија били преломи брзине на сваких 9км. Или ти вожња убрзај-успори. Већина података из Архива Југославије које сам преписао, остала је у Београду, тако да ја могу да додам податке којих се сећам.

Сасвим у духу ставова свог времена је Прокоп, на предпоставци некаквог суперразвоја са метроом скупљим од оних у најбогатијим западним земљама, престанак производње шинобуса, јер нам Арапи џабе дају нафту за аутобусе, те укидање локалних и регионалних, чак и магистралних пруга. Да ли пруге Ужице-Сарајево и Подгорица-Мостар могу да се назову локалним по здравој логици? Оно што је занимљиво, људи у врху железнице су отворено били против таквих планова, а да притом нису завршавали на голом отоку, нити их је Тито називао "непријатељима напретка", нити их развлачили по Хит Твиту, проглашавали Ђиласовим шпијунима, или уцењивали да пређу у СНС.

Некако, врх КПЈ је имао одређено уважење ка стручњацима у привреди. Резултат је била железница дебело заостала за свим социјалистичким земљама, и просек целе Европе, али задивљујућа у односу на данашње стање. Односно, то што је железница тада била задивљујућа у односу на садашње стање је заслуга иницијативе привредног сектора, а не политике власти. На иницијативу стручњака у привреди не постоји целовит и усвојен план са укидањем Железничке станице Београд на Савском тргу, просек брзине путничких возова је био око 60км/с, а многе пруге планиране за укидање су или много касније укинуте, или су доживеле крај 20.века. Колико је далековида била та власт, показује потпуно укидање путничке везе Београд-Ужице (осим преко Крагујевца), на 3 године 1969.-1972. те укидање локалних пруга са којима стотине хиљада људи без путева са чврстом подлогом остају без пруге! Ћира до Обреновца укинут 1968, а већ 1969. било немогуће и преседање у Лајковцу. Барска пруга до Ужица пуштена тек 1972. Звучи напредно?

Данас је просек брзине путничких возова у Србији и Хрватској око 44км/с.
 
Pokušao sam dobiti neke približne mjere iz ovog starog nacrta. Zanimalo me je udaljenost temelja diafragme od gornjeg tjemena cijevi metroa uz pretpostavku da je to točno nacrtano. Također je pitanje do koje dubine sežu temelji nebodera.

51771858943_859bc61544_h.jpg
 
Niko nema ništa protiv gradnje na ploči, ako ona može da izdrži neka naprave i po 40 spratova. Evo zvanične objave stanara:

"Na danasnjem sastanku sa A. Brnabić,M. Stojčićem,G. Vesićem i M.Vidovićem je dogovoreno sledece:

1. Da se ponisti PDR i odustane od zidanja stambenih objekata.
2. Da se zakaze sednica komisije za planove gde ce se PDR odbaciti( zakazuje M.Stojčić i to cemo pratiti sta i kad)
Mi trazimo:
1.Da na sednici komisije za planove prisustvuju nasi predstavnici.
2. Da se objekat u broju 45,zgrada CIPa prenameni u deciji vrtic (jako bitna stavka jer sve drugo moze da se sravni sa zemljom a vrtice jos niko nije rusio u Srbiji niti ce)"
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WfonH2c9G-s[/youtube]
 
Verujem da Railway city ima sasvim fin profit i bez gradnje na toj parceli gore na brdu. Neka grade koliko god može ploča stanice da izdrži. Idem sada u 11 na sastanak stanara ovog naselja pa ću preneti šta mi kažu.
 
Verujem da će Railway City dobiti nadoknadu u vidu parcele na drugoj lokaciji, ili da u suprotnom neće graditi ništa.
 
Има град сигурно неку ок локацију да им да за компензацију.
 
Podsećam da je ovo dogovor sa Republikom jer se tiče Železnica Srbije. Nije toliko prosta stvar kao recimo blok 37 gde imaju tri strane grad, građani i investitor već ovde imamo 4 a i dogovor o izgradnji stanične zgrade na Prokopu. Pravi Gordijev čvor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911651#p911651:1pi5mswp je napisao(la):
vucko » 26 Dec 2021 10:07 am[/url]":1pi5mswp]Podsećam da je ovo dogovor sa Republikom jer se tiče Železnica Srbije. Nije toliko prosta stvar kao recimo blok 37 gde imaju tri strane grad, građani i investitor već ovde imamo 4 a i dogovor o izgradnji stanične zgrade na Prokopu. Pravi Gordijev čvor.
Zato sam i napisao da će biti zanimljivo ispratiti šta ima da kažu ovi što hoće da grade.
 
Можда им дају неко железничко земљиште у Макишу :)
 
Град им може дати било коју парцелу у Београду на води. Све остало је замазивање очију или нека жешћа комбинација.
 
Vrh