Šta je novo?

Nedavni sadržaj od Steva

  1. Steva

    Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

    BG je tek otvaranjem pruge ka NS češće “video” nove garniture vozova koji su prakticno otpočetka bile na linijama ka gradovima u unutrašnjosti zemlje. Sada su te garniture pomerene da pokriju ogromnu potražnju izmedu BG i NS. Situacija će se poboljšati kada stignu već naručene 18 garniture...
  2. Steva

    Modernizacija železnice

    Upravo to, čovek bi pomislio da sistem kao železnica ima centralni magacin sa rezervnim delovima ili bar neki sistem za brzo naručivanje komponenti koje fale - ali ne. Sačekaj da neko sredstvo doživi havariju pa ga posle koristi za delove. Blam.
  3. Steva

    Stadion Crvene zvezde (Rajko Mitić)

    Ah tradicionalno godišnje prinošenje digitalne žrtve u vidu prenošenja vesti o rekonstrukciji Marakane.
  4. Steva

    Modernizacija železnice

    Retardirano ili ne, u pitanju je standard. Da sada furamo neku sopstvenu priču verovatno bi došlo do problema u interoperatibilnosti rezervacionog sistema sa drugim državama pa bi bilo kerefeka sa rezervacijama npr. sa međunarodnim destinacijama.
  5. Steva

    Modernizacija železnice

    U pravu si, ali upravu je i WLABmz da je očigledno standard u Evropi za koji ni ja nisam znao da postoji. U praksi kada sam dosada naručivao karte za npr. ICE samo mi se u aplikaciji (za smartfon ili na sajtu) pojavi vagon gde mogu da kliknem mesta koja želim, uopšte me ne dotiču brojevi...
  6. Steva

    Modernizacija železnice

    Recimo u Nemačkoj su garniture slične KISS praktično standard za RE među većim urbanim zonama, recimo u regiji Rajna-Rur za unutrašnji ekspres u urbanoj zoni megalopolisa se pored S-Bahna koristi i RRX (Rhein-Ruhr-Express) koji je sličan RE rangu. Koriste se Siemens Desiro (vmax 160) dabl dekeri...
  7. Steva

    Modernizacija železnice

    Zakon je ionako već dobar, problem je u sprovođenju istog.
  8. Steva

    Železnička stanica Novi Beograd

    Ovih dana sam proveo odmor u Holandiji, a imao sam i prilike da sa decom i ženom odem vozom od sela naših domaćina do Roterdama. Šta da kažem, Holanđani su doktorirali železnicu, a razlog zašto pišem ovaj post je glavna železnička stanica u Roterdamu koja je moderna a i praktično je ono što je...
  9. Steva

    Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

    Ima svačega po svetu, recimo na autoputevima u Ukrajini i Rusiji su neretka leva skretanja preko suprotne trake ali to su sve jeftina a nebezbedna rešenja kojima ne bi trebalo da težimo :) Evo primera tog levog izlaza na drumu koji se u Ukrajini kategorizuje kao autoput...
  10. Steva

    Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

    Kružni tok je bezbedno rešenje za puteve niskog do srednjeg inteziteta saobraćaja pošto pri svakom ulasku u KT mora da se uspori. Upravo to "moranje" usporavanja, do tačke da mora da se stane je nepraktično za autoputeve tako da se to uglavnom ne radi. Čak je i kod petlji slično, najmanje...
  11. Steva

    Modernizacija železnice

    Da su rekonstruisali prugu za brzine do 160kmh, garantujem da bi se ovde naširoko razglabalo zašto nije iskorišćena generacijska šansa da se već i startu pruga gradi za 200 kmh kada se ionako radi.
  12. Steva

    Dronovi i ostali bespilotni vazduhoplovi

    U principu ne znam šta se događa, za Mini 2 ne postoji mogućnost da potpuno autonomno obilazi određene rute, obavezno je da ima vezu sa mobilnim telefonom preko DJI kontrolera, tako da sam uvek donekle u blizini drona. Možda ću ovog vikenda isprobati neke ekstremnije situacije pa javljam...
  13. Steva

    Dronovi i ostali bespilotni vazduhoplovi

    Samo da podelim moje oduševljenje aplikacijom za iOS Maven Pilot: https://www.mavenpilot.com Ukratko, posedujem DJI Mini 2, sa Mavenom mogu da se definišu rute sve sa brzinama kretanja, visinom itd. pa se takve rute samo puste kada je mobilni povezan sa dronom. Ono što je lepo je to što se...
  14. Steva

    Modernizacija železnice

    Baš sam razmišljao da je 4 sata za lokalni voz koji ide okolo naokolo sasvim pristojna brzina i vreme, slične (možda minimalno bolje) vremenske kategorije imam i kod mene u Nemačkoj na lokalnim trasama slične dužine. Još samo da se optimizuje pruga, posebno da se sredi između Su i Sombora.
Vrh