Šta je novo?

Nedavni sadržaj od Dusanobr

  1. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Ja sam imao pouzdanu informaciju da je delegacija iz MO zajedno sa 6 aktivnih i penzionisanih generala išla u Kinu da pregovara o školskoborbenom avionu i još jednom VNBA kao i nastavak dolaska FD-2000B, tj dinamiku oko svega toga. Obzirom da JL-10 u Kineskoj Armiji i služe kao trenažeri...
  2. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Pardon JL-10 ili L-15, greška u kucnju
  3. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Evo dva aviona J-10 u krajnje čudnom šemom bojenja sa još čudnijim evidencijskim brojevima sa amblemom Chinese Test Pilot School. Za koga li je ofarban u ovom crveno plavo belom rasporedu?
  4. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Kada bi se to napravilo, u poslednjih 15 godina bi bilo ubedljivo najmanje, manje i nego u SFRJ u zlatnim 80-tim
  5. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Upravo suprotno, nikad manje nije bilo udesa (hvala Bogu) nego u poslednjih 15 godina od kada postoji RV i PVO, a u poslednje vreme se baš dosta leti. Potpuno ste omašili.
  6. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Dešavalo se da je godišnje bilo i 8 udesa na Sabre-ima i Thunderjet-ovima. Ali to je naročito bilo i sa MiG-21 avionima. Indijci su imali gotovo 500 udesa na avionu MiG-21 i skoro 300 poginulih pilota. Oko 50% od svih nabavljenih aviona
  7. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Mislim da ima F-86D. Veliki broj da, mada i MiG-21 nije bio imun na udese mislim da je oko trećine flote stradalo u udesima tokom eksploatacije. U Indiji preko 50% od ukupno nabavljenog broja MiG-21
  8. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    U vreme kad su nama Ameri slali avione... Sem Sabre-a imali smo još i F-84 Thuderjet, a sem ove varijante nosatog F-86D imali smo i varijantu bez radara i bez nosa, sa sve nevodjenim raketama V-V Mighty Mouse. Zamisli avion sa radarom krajem 50-tih i počethofm 60-tih...
  9. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Mislim po meni da su Skyfox najgore rešenje izmedju L-15B i M-346, i mislim da je taj avion ograničen svime, motorima, doletom, naoružanjem, nemanjem radara, a pogotovu nosivošću, i mislim da ga treba izbegvati u širokom luku
  10. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Imamo eksportnu verziju rakete dometa 80 km, tj realno 60, dok je R-77-1 dometa 100 km odnosno oko 70 realnih. Imamo i R-27R koja je oko 60 km dometa i R-27 ER koja je oko 120 km realnih. Tih malo manje od 200 km je za RBE-2 AA varjante F-3R, a naši Rafali će biti opremljeni radarima RBE-2XG...
  11. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Polako da vidimo prvo sa kojom raketom će da stigne Rafal za V-V. R-37M je dokazana raketa koja je oborila 27 letelica u Ukrajini zajedno sa raketom R-77-1, ( drugu imaju i naši MiG-29SM+), zastrašijuća raketa, a od svih aviona samo 4 pilota su preživela. Hipotetički Rafalovi radari varijante...
  12. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Meni je dobra fora što bismo mogli i G4 da modernizujemo, i Orla, i da ukoliko uzmemo L-15b i na njemu imamo iste motore, tako unificiramo flotu, održavanje pojednostavimo,a vrv bi i dobili licencu za proizvodnju i remont.
  13. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Već tri puta su ih ozbiljno bombardovali,a li su izgleda razmestili proizvodnju na bezbedno... Uostalim, Kinezi ne prestaju da prodaju avione sa njihovim motorima...
  14. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Zmaj Orla je predimenzionisan jer je u startu bio projektovan za jače motore , zato su inspekcijom zmajeva utvrđeno da nema nikakvih habanja na njima jer je eksploatisan na mnogo manjem opterećenju. Poenta i jeste sa bez DS ovi motori imaju 60% veći potisak a samo 0.66 kg/kg-f a Viper 1.2...
  15. D

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Po onome što se može pronaći i dalje proizvodi bez problema motore. Ali veći potisak znači veći dolet i mnogo veću nosivost
Vrh